اخبار ورزشی

تیم والیبال ایران مقابل آمریکا شکست خورد! /جزئیات

دیدار تیم های ایران و آمریکا در سومین دیدار لیگ ملت های والیبال با شکست شاگردان بهروز عطایی به پایان رسید.

به گزارش آرسه آنلاین، سومین بازی هفته دوم لیگ ملت های والیبال به میزبانی روتردام هلند امشب پس از دیدار تیم های ایران و آمریکا برگزار شد.

تیم ملی والیبال در هفته دوم این رقابت ها به یک پیروزی مقابل آلمان و یک باخت مقابل ایتالیا دست یافت. در مقابل، تیم آمریکا در هر دو بازی خود در هفته دوم رقابت ها مقابل تیم های چین و صربستان پیروز شد.

دیدار تیم های آمریکا و ایران از چند جهت بسیار حائز اهمیت بود چرا که پیروزی هر یک از دو تیم شانس صعود به مرحله نهایی لیگ ملت ها را افزایش می داد. البته وقفه آمریکایی ها شرایط را برای تیم ایران سخت کرد. چرا که تکلیف ویزای بازیکنان این تیم هنوز مشخص نیست و با وجود پیگیری های فدراسیون جهانی، ایمیلی مبنی بر ریجکت شدن برخی بازیکنان به فدراسیون والیبال ارسال شد و این موضوع پیش از این دیدار از نظر روحی و روانی بازیکنان را به هم ریخت.

ترکیب ایران در برابر آمریکا

بهروز عطایی برای این دیدار سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، محمدطاهر وادی، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، امین اسماعیل نژاد و محمدرضا حضرت پور را به میدان فرستاد. مردان والیبال ایران با لباس آبی و سفید برای لیبروها به مصاف شاگردان «جان اسپرا» در تیم آمریکا رفتند.

ست اول؛ 25 بر 22 به نفع آمریکا

اگرچه بازی روی امتیازهای اول یکنواخت بود، اما تیم ایران با شکستن چندین سرویس پیاپی آمریکایی ها را سه امتیازی کرد که شاگردان عطایی به سرعت این فاصله را جبران کردند. تایم اوت دوم را سرمربی تیم ایران با نتیجه 19 بر 17 به سود آمریکا گرفت.

در ادامه شاهد یک رالی جالب بین دو تیم بودیم که نتیجه آن یک امتیاز برای ایران بود. اولین درخواست تایید تصویری توسط بهروز عطایی انجام شد که مورد تایید قرار نگرفت. در ادامه سرمربی آمریکا به تایید تصویری ناموفق ایران پاسخ داد و پس از آن عطایی مجددا در نقطه 21 درخواست تایید تصویری کرد که این بار نیز ناموفق بود. در لحظات پایانی بازی در حالی که بازی در حال چرخش بود، با خطای خالص حضرت پور این ست با نتیجه 25 بر 22 به سود آمریکا به پایان رسید.

ست دوم؛ 25 بر 18 به نفع آمریکا

در ست دوم، آمریکایی ها شروع طوفانی داشتند و اشتباهات وادی و شریفی با اختلاف چند امتیازی آنها را برد. کار با نتیجه 10 بر 8 به سود آمریکا پیش رفت که اولین استراحت را سرمربی تیم ایران گرفت. سرویس های بازیکنان آمریکایی به کابوسی برای شاگردان عطایی تبدیل شد و آمریکا با اختلاف زیاد بهترین تیم زمین بود. تایید ویدیویی ناموفق هیچ نتیجه ای برای ایران نداشت و آمریکا همچنان با امتیاز 21 بر 14 بهترین تیم میدان بود. در حالی که آمریکایی ها با عملکرد خوب به امتیاز 24 رسیده بودند، بازیکنان ایران با دو امتیاز به امتیاز 18 رسیدند، اما آمریکایی ها با یک امتیاز بهترین تیم بودند، بنابراین این دیدار با نتیجه 25 بر 18 به نفع شما به پایان رسید.

ست سوم؛ 25 بر 22 به نفع آمریکا

در حالی که ست دوم با نتیجه ناامید کننده برای ایران به پایان رسید، در ست سوم شرایط به کلی تغییر کرد و شاگردان عطایی با کار تیمی خوب نتیجه را به 5-2 رساندند. در ادامه سرمربی آمریکا اعلام تایم اوت کرد و پس از آن آمریکایی ها توانستند نتیجه را 5 بر 5 مساوی کنند، این بار عطایی تایم اوت اعلام کرد.

در ادامه بازی دو تیم به رقابت ادامه دادند تا اینکه شاگردان عطایی موفق شدند با اختلاف 13 بر 11 تیم آمریکا را شکست دهند. ست سوم حساس و نزدیک بود و بازیکنان ایران در این ست بهتر از دو ست قبلی بازی کردند. در ادامه بازی تیم ایران همچنان از حریف خود پیش بود تا اینکه نتیجه 20 بر 17 به سود ایران شد، سرمربی آمریکا وقت استراحت اعلام کرد.

اشتباه بازیکنان ایران چند امتیازی به آمریکایی ها داد تا اختلاف یک امتیازی شود و با نتیجه 20 بر 19 به سود آمریکا، عطایی بار دیگر وقت استراحت اعلام کرد. لحظات حساس امتیازات پایانی رفت و برگشت می شد تا اینکه آمریکایی ها بازی را با یک امتیاز سرویس به تساوی کشاندند.

در ادامه شهروز همایونفرمنش وارد زمین شد اما بازیکنان ایران به راحتی امتیاز را از دست دادند، وادی در لحظات پایانی سرویس را شکست و آمریکا به امتیاز 24 بر 22 رسید. موسوی از اشتباهات فراوان بازیکنان عصبانی بود اما کاری از دستش برنمی‌آمد و به این ترتیب این ست را با نتیجه 25 بر 23 مقابل آمریکا شکست دادیم، هرچند برنده بودیم.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا