به گزارش پی ام آپ، کریس کریستوفرسون خواننده مشهور آمریکایی که در عرصه بازیگری سینما و تلویزیون نیز موفق بود در سن 88 سالگی دار فانی را وداع گفت. خواننده کریستوفرسون در سال 1936 در تگزاس به دنیا آمد و در کالیفرنیا به مدرسه رفت و در ابتدا به فکر رمان نویس شدن بود، اما بعداً در کالج پومونا در کالیفرنیای جنوبی و همچنین در دانشگاه آکسفورد ادبیات خواند.

او اولین بار در بریتانیا با نام کریس کارسون شروع به کار کرد و با وجود اینکه آهنگ‌هایی که ضبط کرد هرگز منتشر نشد، اما در طول خدمت در ارتش آمریکا به موسیقی ادامه داد و حتی خلبان هلیکوپتر شد، اما در نهایت در سال 1965 ارتش را ترک کرد.

خواننده معروف درگذشت

کریستوفرسون بعداً به مرکز موسیقی کانتری نشویل نقل مکان کرد و در آنجا به عنوان کارگر و دربان در استودیوهای موسیقی کار کرد. در اواخر دهه 1960، او برای خوانندگان کانتری مانند جری لی لوئیس و ری استیونز، فارون یانگ و بیلی واکر آهنگ نوشت، اما کار انفرادی او ناموفق بود.

فرود هلیکوپترش در خانه جانی کش و دادن نواری از آهنگ هایش به او نقطه عطفی در زندگی هنری او بود. جانی کش آهنگ او “Sunday Mornin’ Comin’ Down” را ستود و ضبط آن در سال 1970 به رتبه 1 کشور رسید و برنده آهنگ سال در جوایز انجمن موسیقی کشور شد.

در آن سال، کریستوفرسون اولین آلبوم از 18 آلبوم استودیویی را که در طول دوران حرفه ای خود منتشر شد، ضبط کرد.

حرفه بازیگری کریستوفرسون، اگرچه همیشه پایدار نبود، اما در سال 1996 با ایفای نقش کلانتر شیطان صفت چارلی وید در وسترن تحسین شده ستاره تنها، به کارگردانی جان سایلس و با بازی کریس کوپر و متیو مک کانهی آغاز شد. این فیلم چندین نقش مهم را به کریستوفرسون داد، از جمله نقش شکارچی خون آشام آبراهام ویسلر در سه فیلم Blade با بازی وسلی اسنایپس.

کریستوفرسون در سال 2021 بازنشسته خواهد شد. آخرین نقش او در فیلم درام بلزی (2018) به کارگردانی اتان هاوک بود و آخرین آلبوم موسیقی او در سال 2016 منتشر شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :