مسکن دولتی این در حالی است که برای متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر سه تا چهار ماه یکبار واریز شود اما اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با ارسال پیامک زمان واریز مبلغ را به ماهانه تغییر داده است.

به گزارش تسنیم، حدود سه سال از اجرای طرح نهضت ملی مسکن می گذرد؛ طرحی که در ابتدا با هدف ساخت خانه های خودی تهرانی ها با 150 میلیون تومان بود.

وزیر اسبق راه و شهرسازی دی در ماه 1400 گفت: نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن 18 درصد و اقساط این تسهیلات 20 ساله است که اقساط این وام بصورت پلکانی خواهد بود که یک نفر دریافت می کند. 450 میلیون تومان امروز، تا 20 سال آینده حدود یک و نیم میلیارد تومان پرداخت می شود. پلکانی می شود تا افرادی که امروز ثبت نام می کنند دو سال بعد از تحویل آپارتمان شروع به پرداخت اقساط خود کنند.

قاسمی تصریح کرد: فرض را بر این می گذاریم که فردی که در تهران زندگی می کند، اگر خودش 150 میلیون تومان بیاورد، صاحب خانه می شود، زیرا زمین رایگان است و با وزارت دفاع توافقات خوبی برای تهیه این مواد داریم که تورم کمتری داشته باشد تأثیر این: مجوز کار با قیمت مناسب در دسترس است، سهم هزینه سیستم مهندسی کمتر است و مالیات به میزان قابل توجهی کمتر پرداخت می شود.

به گزارش تسنیم، حدود 31 ماه از این اعلامیه می گذرد و متقاضیان نهضت ملی مسکن استان تهران این طرح را به مراتب بیش از تعداد اعلام شده ارائه و واریز کرده اند. صرف نظر از این اتفاق، متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر چهار ماه یک بار ودیعه پرداخت کنند.

این در حالی است که در یک نمونه، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تغییر رویکرد داده و برای متقاضیان پیامک هشدار ارسال کرده است.

این پیامک به شرح زیر است؛

با توجه به شروع اجرای طرح های حرکت ملی و تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه، تکمیل تا سقف 280 میلیون تومان تا 30 تیر 1403 ادامه خواهد داشت (مبلغ این نرخ 50 میلیون تومان است). . ). اگر پول به موقع واریز نشود، پروژه متوقف می شود، قیمت افزایش می یابد و متقاضیان متضرر می شوند. بر اساس ارزیابی بر اساس یک میلیون تومان در روز، در صورت تاخیر در پرداخت، موارد در ارزیابی و رتبه متقاضی لحاظ می شود. اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

این پیامک قبلاً برای متقاضیان ارسال شده است شهریور وزارت راه و شهرسازی استان در ماه جاری با ارسال پیامکی به متقاضیان نهضت ملی مسکن، نسبت به مخالفت با تکمیل تا سقف 230 میلیون تومان هشدار داد.

با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه های نهضت ملی مسکن و تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه، در صورتی که هنوز مشارکت خود را انجام نداده اید، مقتضی است تا سقف 230 میلیون تومان مشارکت داشته باشید. محدودیت اعلام شده توسط 15 شهریور 1403 اقدام کنید.

اگر پول به موقع واریز نشود، پروژه متوقف می شود، قیمت افزایش می یابد و متقاضیان متضرر می شوند. البته در ارزیابی روزانه یک میلیون تومان در صورت تاخیر در پرداخت پرونده ها یک امتیاز در ارزیابی و رتبه متقاضی لحاظ می شود.

به گزارش تسنیم، متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران قرار بود با سپرده 150 میلیون تومانی و سرمایه گذاری 550 میلیون تومان صاحب خانه شوند اما امروز همین متقاضیان با مشکل پرداخت ماهانه و البته وام مواجه هستند. 800 میلیون تومان وام که هنوز اعلام نشده است. با توجه به این تفاسیر، شایسته است وزیر راه و شهرسازی در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند تا از عواقب منفی برای متقاضیان احتمالی جلوگیری شود. یکی باید جلوی «ترک طرح» را گرفت./ تسنیم

شرایط اخذ مسکن دولتی

1. متاهل یا سرپرست خانوار: متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد. زنان خودکفا نیز باید حداقل 35 سال سن داشته باشند.

2. نداشتن فضای زندگی یا مالکیت ملک: متقاضی و افرادی که از آنها مراقبت می کنند، از اول ژانویه 2018 دیگر مجاز به داشتن ملک مسکونی یا واحد مسکونی نیستند.

3. عدم استفاده از امکانات فضای زندگی: متقاضی از تاریخ 31 آبان ماه 1357 مجاز می باشد.

4. محل سکونت: متقاضی باید حداقل 5 سال در شهری که در آن متقاضی آپارتمان است سکونت داشته باشد.

5. قابلیت پرداخت اقساط: متقاضی باید قادر به پرداخت اقساط ماهانه وام بانکی با نرخ سود 18 درصد باشد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، بیش از 50 هزار هکتار زمین در شهرستان های کشور شناسایی شده است که به مرور در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. همچنین پروژه های طرح ملی مسکن اجرا و موانع پیش روی این پروژه ها رفع خواهد شد.

قیمت اجاره محل زندگی

نحوه ثبت نام مسکن دولتی

متقاضیان برای ثبت نام در طرح های مسکن دولتی به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه و پس از ورود به صفحه اصلی سایت بر روی گزینه درخواست مسکن کلیک کنند. در مرحله بعد این افراد باید مدارک مورد نظر خود را آپلود کنند.

این تغییرات و طرح ها برای کاهش تراکم ترافیک و تسهیل در رفت و آمد شهروندان اجرا شد. مقامات وزارتخانه نیز می توانند بر اساس این تصمیم زمان حضور خود را تنظیم کنند./اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما