اخبار روز سینما

شوک برای جامعه هنری/ اکبر احمدی، بازیگر چیره دست سینما، تئاتر و تلویزیون درگذشت!

 

اکبر احمدی بازیگر چیره دست سینما، تلویزیون و تئاتر شب گذشته بر اثر سکته قلبی درگذشت.

به گزارش ریمیینو به نقل از ایسنا، اکبر احمدی بازیگر سریال های  «ولایت عشق»، «مختارنامه»، «شاهگوش»، «دندون طلا»، «سرزمین کهن» و «سلمان فارسی» در دومین سریال تلویزیونی حاضر شد. عصر آذر وی بر اثر بیماری قلبی در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت.

احمدی در سال 1333 در تهران به دنیا آمد. او در کودکی با سعید کنگرانی همکلاسی بود. در اواخر دهه 50 وارد عرصه هنر حرفه ای شد و در تئاترهای «پرومته در زنجیر» و «آن زمان فرا خواهد رسید»بازی کرد.

شوک برای جامعه هنری/ اکبر احمدی، بازیگر چیره دست سینما، تئاتر و تلویزیون درگذشت!

احمدی در سال 61 در مجموعه تلویزیونی «همشهری» به کارگردانی مسعود فروتن جلوی دوربین رفت و اولین حضور تلویزیونی خود را به ثبت رساند.

وی در سال ۱۳۶۲ با بازی در فیلم «دوا» به کارگردانی مهدی صباغ زاده وارد سینما شد.

این هنرمند فقید در آثاری مانند «چشم شیشه‌ای»، «مجسمه»، «هفت گذرگاه»، «شب روباه»، «آخر بازی»، «فراری»، «شام عروسی»، «عروسک»، «راه رفتن روی خطوط» و «آزادی به قید شرط» نقش آفرینی داشت.

احمدی در مجموعه‌های متعدد تلویزیونی از جمله «بازگشت پرستوها»، «ولایت عشق»، «باران عشق»، «خوش رکاب»، «روشن‌تر از خاموشی»، «معما»، «تا صبح»، «اولین شب آرامش»، «کاراگاهان»، «یک مشت پر عقاب»، «شاید برای شما اتفاق بیفتد»، «عمارت پدری»، «دختران حوا»، «مختارنامه»، «سرزمین کهن» و «سلمان فارسی» ایفای نقش داشت. این هنرمند فقید همچنین در سریال های شبکه نمایش خانگی «شاهگوش» و «دندون طلا» حضور داشت.

احمدی شامگاه پنجشنبه 2آذر1402 بر اثر سکته قلبی در بیمارستانی در تهران درگذشت.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا