به گزارش مانیبان، افزایش قیمت خودرو در این کارخانه به تدریج در حال شکل گیری است. مهر تایید محمدرضا عارف درباره گزارش تغییر قیمت خودرو در کارخانه به نقل از خبرگزاری. مهر دست به دست می شود، مهمترین علامت و قیمت ثابت محصولات ایران خودرو و سایپا در کارخانه است. اسفند 1401 تاکنون، امکان افزایش قیمت خودرو در کارخانه را افزایش می دهد.

این اولین بار نیست که افزایش قیمت کارخانه خودروسازی در سال جاری مطرح می شود. وزارت صمت دولت سیزدهم افزایش قیمت کارخانه خودروسازی را به دولت بعدی موکول کرد. با آغاز به کار دولت چهاردهم زمزمه هایی مبنی بر دیدار مدیران ایران خودرو و سایپا با اعضای کمیسیون اقتصادی دولت به گوش می رسید و اکنون همه چیز برای دریافت مصوبه نهایی هیات دولت جدید آماده می شود. . حال برندگان خوش شانسی که در قرعه کشی ایران خودرو شرکت کرده اند و بسته به شرکت در طرح فروش ویژه و پیش فروش انتظار دریافت خودرو را دارند باید نگران افزایش قیمت خودرو در زمان تحویل باشند. .

قرعه کشی ایران خودرو برای متقاضیان ثابت با عرضه 36000 محصول برگزار شد. در ازای 36 هزار محصولی که ایران خودرو وارد بازار کرد، حدود یک میلیون و 661 هزار و 444 نفر خودرو به قیمت کارخانه خریدند. این در حالی است که از هر 100 متقاضی ثبت نام در طرح معمولی ایران خودرو، تنها دو نفر فرصت دریافت خودرو را داشتند. این در حالی است که متقاضیانی که در طرح پیش فروش عادی ایران خودرو ثبت نام کرده اند در طرح فروش فوق العاده وضعیت بهتری نسبت به متقاضیان عادی خواهند داشت، اما در نهایت هر دو گروه با خبر احتمالی افزایش قیمت خودرو در کارخانه مواجه خواهند شد.

به عنوان مثال قیمت پژو 207i در کارخانه 458 میلیون و 436 هزار و 500 تومان بود و معدود متقاضیان عادی که برای طرح فروش فوق العاده اقدام کرده بودند، باید قبل از مهلت تعیین شده از سوی ایران خودرو، کل مبلغ را پرداخت می کردند. متقاضیان عادی طرح پیش فروش ایران خودرو اما به امید تحویل محصول در ماه های پایانی سال، نیمی از قیمت کارخانه خودرو را کنار گذاشته و مابقی مبلغ را در زمان تحویل محصول دریافت می کنند. طبق توافق بین سازنده خودرو و خریدار. حال با شوک افزایش قیمت خودروهای کارخانه ای، علاوه بر متقاضیان عادی طرح پیش فروش، متقاضیان عادی طرح فروش فوق العاده نیز باید با ترس و لرز منتظر اخبار رسمی باشند.

شوک برای برندگان قرعه کشی ایران خودرو

فروش شهریور ایران خودرو با تامین نیمی از محصولات، بخش مادران را در اختیار گرفت. جایی که 60 هزار محصول که دقیقا 50 درصد ظرفیت فروش ایران خودرو است در قالب طرح حمایتی از خانواده و جوانان جمعیت به میدان برده شد. اطلاعات غیر رسمی حاکی از آن است که یک میلیون و 69 هزار و 54 نفر برای 60 هزار محصولی که ایران خودرو با نام پلن مادر عرضه می کند، مراحل لازم را انجام دادند.

بنابراین، احتمال درآمد مادران از این طریق به شش درصد نمی رسد، اما داده های دقیق تر حاکی از احتمال تقریباً دو درصدی مادران در قالب طرح پرفروش و 15 درصدی احتمالی مادران در قالب طرح است. طرح پیش فروش به این ترتیب مادرانی که ریرا، یعنی اولین خودروی شاسی بلند ایران خودرو را به صورت پیش فروش خریداری کردند، حدود 565 میلیون تومان رزرو کردند و کسانی که فرصت خرید ریرا را در قالب طرح فروش عادی پیدا کردند، سرمایه گذاری کردند. 1 میلیارد و 130 میلیون در حساب ایران خودرو.

با یک مثال ساده از برندگان قرعه کشی ایران خودرو شاهد افزایش قیمت خودرو در کارخانه هستیم. اگر فرض کنیم که مثال 1401 نشان دهنده افزایش تقریباً 18 درصدی قیمت خودرو در کارخانه باشد، قیمت رانا پلاس به 461 میلیون تا 543 میلیون تومان خواهد رسید. سپس متقاضی که نیمی از این مبلغ را در قالب طرح پیش فروش پرداخت کرده است به جای 230 میلیون روی رقمی نزدیک به 313 میلیون حساب باز کند تا در موعد تحویل پرداخت کند. من این محاسبه را برای افزایش 18 درصدی در نظر دارم و اگر افزایش قیمت خودرو در کارخانه بیشتر باشد رقمی که ایران خودرو دریافت می کند بیشتر خواهد شد.

قرعه کشی ایران خودرو شهریور امسال 24000 محصول به متقاضیان خودروهای فرسوده تحویل داده شد. تقریبا 20 درصد از ظرفیت فروش ایران خودرو. از سوی دیگر، 69 هزار و 855 متقاضی برای خرید خودرو به قیمت کارخانه در طرح فروش خودروهای فرسوده اقدام کردند، بنابراین حدود 35 درصد از متقاضیان شانس برنده شدن دارند. البته این رقم برای متقاضیان عادی کمتر از متقاضیان شرکت در طرح پیش فروش است، اما هر دو گروه در کارخانه در معرض افزایش قیمت خودرو هستند.

افزایش قیمت خودرو در کارخانه حتی ممکن است تهدیدی برای متقاضیان طرح خرید خودروی برقی ایران خودرو باشد و به جز متقاضیان شرکت در قرعه کشی ایران خودرو، برای متقاضیان سایپا مشکل ساز شود. محصولات و شرکت های مونتاژ.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما