اخبار روز

شورای نگهبان تعطیلی روزهای جمعه و شنبه را به دلیل نقض موازین شرعی رد کرد/ درخواست هایی از مراجع متعدد دریافت شد

حجت السلام سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون و صنایع شورای اسلامی گفت: موضوع تعطیلی دو روز هفته به ویژه روز شنبه یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در ایران بود و شورای اسلامی تصمیم گرفت روزهای جمعه و شنبه تعطیل شود، اما شورای نگهبان به دلیل نقض شرع.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، وی افزود: وظیفه شورای نگهبان بررسی انطباق مجوزها با شرع و قانون اساسی است. این شورا به این نتیجه رسید که تعطیلی روز شنبه خلاف موازین شرعی است.

حجت سلام ذاکر تصریح کرد: در صورت اختلاف نظر علما، ممکن است مجلس بر اساس نظر برخی مراجع تصمیم گیری کند اما نظر نهایی با شورای نگهبان است.

وی افزود: گاهی مجلس بر اساس نظر برخی مراجع و منافع ملی تصمیماتی می گیرد که ممکن است با موازین شرعی مغایرت داشته باشد. در نهایت شورای نگهبان موظف است این تعارضات را بررسی و اعلام کند.

حجت سلام ذاکر تصریح کرد: اختلاف نظر علما امری طبیعی است و مجلس نیز می تواند بر اساس نظر برخی مراجع تصمیم گیری کند. اما شورای نگهبان به این نتیجه رسید که تعطیلی روز شنبه خلاف موازین شرعی است.

وی در خصوص اینکه آیا مجلس درخواست های لازم را در این زمینه دریافت کرده است، گفت: درخواست ها از مراجع متعددی دریافت شده است [اما] برخی از مراجع باقی ماند.

عضوکمیسیون و صنایع شورای اسلامی تاکید کرد: این روند پیچیده قانونگذاری و نظارتی در ایران نشان دهنده تعادل بین منافع ملی و موازین شرعی است.

وی افزود: شاید برخی از علما نظرات مثبتی داشتند که بلامانع بود اما از آنجایی که در مورد ایجاد قانون است، ممکن است نظرات متفاوت باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا