اخبار روز

شورای رقابت مصوبه جدیدش را در مورد قیمت خودرو اعلام کرد

به گزارش پی ام آپ، مصوبه جدید شورای رقابت در مورد قیمت خودروهای مونتاژ شده اعلام شد. قیمت خودرو در ماه های اخیر روزهای پرتنشی را برای بازار خودرو رقم زد. حالا با تصمیم جدید شورای رقابت، ممکن است دوباره این جنجال در بازار خودرو مطرح شود.

شورای رقابت در نظر دارد قیمت خودروهای تولیدی شرکت های خصوصی را دوباره در دستور کار قرار دهد. بر اساس اعلام این شورا، اعضا روز شنبه 17 تیر امسال در پانصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای رقابت قرار است قیمت محصولات مونتاژ شده را بررسی کنند.

اعضای شورای رقابت بهمن سال گذشته طی بخشنامه تنظیم بازار خودرو، کل بازار خودرو اعم از خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی انحصاری شناخته شد و استدلال کردند که قیمت گذاری در بازار انحصاری توسط این شورا انجام شود.

بنابراین در فروردین امسال قیمت های جدید به دو خودروساز بزرگ کشور اعلام شده است اردیبهشت ماه همچنین برای اولین بار در مورد قیمت خودروهای مونتاژ شده اقدام کردند.

شورای رقابت قیمت دو محصول وارداتی سایپا را نیز تعیین کرد تا اصرار اعضای این شورا بر حضور کامل در بازار خودرو نشان دهد. قیمت گذاری خودروهای مونتاژی با واکنش خودروسازان خصوصی همراه شد و تلویحا اعلام کردند که حاضر به پذیرش فرمول قیمت گذاری شورای رقابت نیستند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا