اخبار روز

شهید 136; پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید (+فیلم و عکس)

یکی یکی از وظایف پهپادهای انتحاری مشاهده انهدام یا اشباع پدافند دشمن است تا موشک های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با عبور از سد سامانه های پدافند هوایی و موشکی اهداف مورد نظر خود را منهدم کنند.

به گزارش تسنیم، نخستین موج حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اهدافی در سرزمین های اشغالی از ساعتی پیش آغاز شد.

در این مرحله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ده ها پهپاد انتحاری شهید 136 را به سمت اهداف کلیدی در سرزمین های اشغالی شلیک کرد. برخی منابع خبری مدعی شدند که نیروی هوافضای سپاه در اولین موج حملات صدها پهپاد را به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کرد.

این اولین ماموریت توسط پهپادهای انتحاری رصد نمی شود و پیش از این نیز سپاه پاسداران از این پهپاد برای انهدام مقرهای تروریستی تجزیه طلب در شمال عراق استفاده کرده بود.

اما این اولین بار است که ایران از پهپادهای انتحاری خود به تعداد زیاد و با برد بیش از 1000 کیلومتر استفاده می کند.

در رزمایش «پیامبر اعظم 15» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اولین بار تصاویری از انهدام اهداف مختلف توسط پهپادهای شهید 131 و شهید 136 به نمایش درآمد.

انهدام منطقه پدافندی توسط پهپاد شهید 131

انهدام منطقه پدافندی توسط پهپاد شهید 131

این پهپادها در رزمایش هفدهم پیامبر اکرم (ص) نیز نقش برجسته ای در رزمایش حمله به شبیه ساز نیروگاه هسته ای دیمونا داشتند و دقت بالای خود را در این رزمایش به نمایش گذاشتند.

استفاده از پهپاد شهید 131 در رزمایش هفدهم پیامبر

استفاده از پهپاد شهید 131 در رزمایش هفدهم پیامبر

پیش از نمایش این دو پهپاد در رزمایش سپاه، نیروهای مسلح یمن با استفاده از پهپادهای “وید” که شباهت زیادی به پهپادهای ایرانی داشت، عملیاتی را علیه تاسیسات نفتی آرامکو عربستان انجام داده بودند. این مشکل باعث شد که این پهپاد به “قاتل آرامکو” معروف شود.

پهپاد شهید 136 در آسمان کربلا

پهپاد شهید 136 در آسمان کربلا

شهید 131 و شهید 136 پهپادهای انتحاری ایرانی با بدنه دلتا (مثلثی) هستند که از موتورهای پیستونی به عنوان سوخت استفاده می کنند. اگرچه این دو پهپاد شباهت زیادی به هم دارند اما شهید 131 ابعاد کوچک تری نسبت به شهید 136 دارد و به همین دلیل برخی از ویژگی های عملکردی و ظاهری آن با شهید 136 متفاوت است.

یکی یکی از تفاوت های ظاهری شهید 131 و شهید 136 که می تواند به تمایز این دو پهپاد کمک کند، تفاوت بلوک های انتهایی آنهاست. در شهید 136 این بلوک ها در بالا و پایین بدنه و در شهید 131 این بلوک ها فقط در بالای بدنه قرار می گیرند.

شهید 136; آیا پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را می شناسید؟

اگرچه هنوز اطلاعات دقیق و رسمی در خصوص مشخصات این دو پهپاد منتشر نشده است، اما برخی منابع جزئیاتی از این دو پهپاد منتشر کرده اند. بر این اساس می توان گفت که عرض بدنه شهید 136 2.5 متر است در حالی که شهید 131 اندکی کوچکتر و حدود 2.2 متر است. در شهید 136 طول بدن 3.5 متر و در شهید 131 این عدد 2.6 متر است.

به نظر می رسد پهپاد شهید 136 2000 کیلومتر و شهید 131 حدود 900 کیلومتر برد دارند و این پهپادها دارای کلاهک های 50 و 15 کیلوگرمی هستند.

این ویدئو مربوط به پرواز انتحاری پهپاد شهید 136 از خوزستان است

یکی یکی از وظایف پهپادهای انتحاری مشاهده انهدام یا اشباع پدافند دشمن است تا موشک های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با عبور از سد سامانه های پدافند هوایی و موشکی اهداف مورد نظر خود را منهدم کنند. مشکلی که نیروی هوافضای سپاه در رزمایش پیامبر اعظم 15 با انهدام پدافندهای شبیه سازی شده از طریق پهپادهای شهید 131 و شهید 136 نشان داد و اکنون طی یک عملیات واقعی توانمندی خود را به نمایش گذاشته است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا