اخبار روز

شهید رئیسی معیشت هنرمندان برایشان مهم بود

فرهاد قاهمیان بازیگر سینما و تلویزیون ایران که دبیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) بود، این روزها در مشهد به سر می برد. قاهمیان از جمله هنرمندانی است که تجربه دیدار با رئیس جمهور را داشته است.

همشهری نوشت: فرهاد قاهمیان بازیگر سینما و تلویزیون ایران که دبیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) بود این روزها در مشهد به سر می برد. قاهمیان از جمله هنرمندانی است که تجربه دیدار با رئیس جمهور را داشته است.

با این هنرمند که به تازگی خادم افتخاری حرم مطهر امام رضا (ع) شده است، درباره حادثه تلخ سقوط هلیکوپتر ریاست جمهوری و وضعیتی که در 24 ساعت گذشته پشت سر گذاشته گفت و گوی کوتاهی انجام داده ایم.

وی به عنوان مدیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) قرار بود این رویداد فرهنگی CVCM را تکمیل کند. اردیبهشت ماه من معتقدم همه چیز تحت تأثیر اظهارات رئیس جمهور و همکارانش بود.

بله، این تصمیم در ستاد جشنواره گرفته شد. با توجه به این تصمیم فعلا جشن فارغ التحصیلی برگزار نخواهد شد.
مانند یکی در میان هنرمندان کشور که تجربه دیدار با رئیس جمهور را داشته اند، در این ساعات چه بر سر شما آمده است؟
ساعات سختی را پشت سر گذاشتم. وقتی خبر مفقود شدن بالگرد علنی شد، طبیعتاً همه ما نگران وضعیت آقای رئیسی و همراهانش بودیم. از آنجایی که در مشهد حضور داشتم، مانند بسیاری از مردم خوب کشورمان، به حرم مطهر امام رضا (ع) رفتم و شروع به دعا کردم. می توانم بگویم تا صبح نخوابیدم و در نهایت شاهد بودیم که اتفاق تلخی که نگرانش بودیم رخ داد و گرمای زیادی در دلمان جا گذاشت. ما در حال حاضر در حال مشاهده فاجعه ای هستیم که رخ داده است. اینجانب به نوبه خود این ضایعه دردناک را به ملت بزرگ ایران و مقام معظم رهبری تسلیت می گویم. فکر می کنم همه ما در شوک این اتفاق ناگهانی و تلخ هستیم و فعلا نمی توانم چیز دیگری بگویم. برای همه بازماندگان آرزوی صبر دارم. حادثه بسیار تلخی است. ملت بزرگ ایران همواره قدردان خدمتگزاران خود بوده است. خدمات آقای رئیسی در حافظه تاریخی مردم ثبت می شود.
نظر شما درباره عملکرد رئیس جمهور شهید در عرصه فرهنگ و هنر چیست؟
تنها چیزی که می توانم بگویم این است که به فرهنگ اهمیت می دادند و واقعاً به هنرمندان و فرهنگیان فکر می کردند. ریاست جمهوری آقای رئیسی در شرایطی بود که ما هنوز با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کردیم و در بسیاری از زمینه ها از جمله فرهنگ و هنر رکود وجود داشت. آقای رئیسی واقعاً سعی کردند فضا را بهتر کنند و معیشت هنرمندان برایشان خیلی مهم بود

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا