اخبار روز

شهری که هر روز هوشمندتر می شود (+عکس)

با تلاش‌های فراوان، گوتنبرگ سوئد در سال‌های اخیر عناوین بسیاری از جمله عنوان «پایتخت گردشگری هوشمند اروپا 2020» و پایدارترین مقصد جهانی بر اساس شاخص پایداری 2019، دومین شهر بزرگ اروپایی از نظر انسانی را دریافت کرده است. پایتخت و سبک زندگی در سال 2020 تا 2021. و دومین شهر هوشمند جهان در سال 2019 است. بنابراین می توان گفت که گوتنبرگ شهری هوشمند است که هر روز به طور غیرقابل توقفی هوشمندتر می شود.

به گزارش ایمنا، هنوز فضای زیادی برای هوشمند شدن گوتنبرگ وجود دارد که حتی انتقاد از مسکن، حمل و نقل و شمول اجتماعی را مترادف با رشد سریع شهری بی معنا می کند. این شهر دارای مراجع و پایه هایی برای شهر هوشمند است که در سال های آینده تعالی جهانی را در شهرهای هوشمند به ارمغان خواهد آورد.

گوتنبرگ فقط مرکز نوآوری و توسعه پایدار نیست یکی این یکی از مناطق با رشد سریع در اروپا است و همچنین یکی از 15 شهر برتر جهان از نظر سرانه ثبت اختراع است، زیرا شهرهای پیشرو قرن بیست و یکم مبتنی بر نوآوری هستند.

به همین دلیل، گوتنبرگ یک مرکز رو به رشد برای علوم زیستی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، راه حل های حمل و نقل سازگار با محیط زیست و موارد دیگر است. این شهر پتانسیل تبدیل شدن به یک شهر مشارکتی پیشرو در جهان برای آینده ای پایدار را دارد.

پارامترهای شهر هوشمند

هیچ تعریف واحدی از شهر هوشمند پیشرو وجود ندارد، اما پارامترها عبارتند از:

انرژی باهوش: سیستم های انرژی مقرون به صرفه و پایدار که در آن تولید، زیرساخت و مصرف انرژی از طریق خدمات یا فناوری های انرژی هماهنگ و یکپارچه می شوند.

حمل و نقل هوشمند: روش‌های حمل‌ونقلی که جایگزین‌هایی برای استفاده از وسایل نقلیه شخصی سنتی گازسوز می‌کنند شامل روش‌هایی مانند اشتراک خودرو، اسکوترهای الکترونیکی، حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی هستند.

ترافیک در حال حاضر بزرگترین محرک توسعه شهر هوشمند و چالشی واضح و قابل مشاهده برای محیط های شهری پر ازدحام است. گوتنبرگ به دلیل ساختار خود، پیشرو در خدمات حمل و نقل نوآورانه است.

ساختمان های هوشمندساختمان‌های مقرون‌به‌صرفه و مولد که از طریق سازه‌ها، سیستم‌ها، خدمات و مدیریت بهینه می‌شوند معمولاً شامل فرآیندهای خودکار برای کنترل عملیات ساختمان مانند تهویه مطبوع، گرمایش، روشنایی، دسترسی و امنیت می‌شوند.

مراقبت های بهداشتی هوشمند: این بخش شامل خدمات و محصولاتی است که منجر به تشخیص بهتر، درمان بهینه بیماران، دستگاه هایی که کیفیت زندگی را بهبود می بخشد و ارائه خدمات درجه یک به کلیه فعالان درگیر در حوزه سلامت می باشد.

حکمرانی هوشمند: این بخش شامل استفاده از فناوری برای تسهیل و حمایت از برنامه ریزی و تصمیم گیری دولت از طریق بهبود فرآیندهای دموکراتیک و پیشرفت های دگرگون کننده در ارائه خدمات عمومی است.

زیر ساخت باهوش: استفاده از فناوری‌های حسگر تعبیه‌شده در زیرساخت‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای جمع‌آوری، تحلیل و بهینه‌سازی آنی داده‌ها، زیرساخت هوشمند در شهرها محسوب می‌شود.

شهری که هر روز هوشمندتر می شود

چه چیزی گوتنبرگ را به شهر هوشمند پیشرو جهان تبدیل می کند؟

به سیستم های گرمایش شهری فکر کنید: گوتنبرگ 60 درصد از گرمایش منطقه ای خود را بر پایه گرمای زباله/بازیافت استوار می کند. علاوه بر این، 90٪ از کل ساختمان ها با گرمایش منطقه ای گرم می شوند، در حالی که این میزان در اتحادیه اروپا 12٪ است.

شهر هوشمند عنبیه:عنبیه این یک پروژه پیشگام متشکل از سه شهر اروپایی است: اوترخت، نیس و گوتنبرگ. تمرکز بر مناطق انرژی مثبت، مدیریت هوشمند انرژی، حمل و نقل الکترونیکی هوشمند، پلت فرم نوآوری شهر دیجیتال، مشارکت شهروندان و ایجاد مشارکت های جامع است.

کارت هوشمند: نقشه هوشمند گوتنبرگ شامل تمام مکان‌هایی است که می‌توان آنها را اجاره یا داد و ستد، به اشتراک گذاشت یا فروخت که مشارکت شهروندان را تشویق می‌کند.

داده ها باز کن: راه حل های داده های باز توسعه شهرهای هوشمند را با اتصال افرادی که در بهترین موقعیت برای توسعه راه حل های شهر هوشمند با داده های مورد نیاز برای تولید و پشتیبانی از آنها هستند، تسریع می بخشد.

دوقلو دیجیتال: یک مدل شهر سه بعدی است که می تواند توسط توسعه دهندگان، معماران و برنامه ریزان برای انجام مشاوره های عمومی، پیش بینی تأثیر تحولات آینده و تصمیم گیری آگاهانه تر استفاده شود.

شهری که هر روز هوشمندتر می شود

با اکوسیستم هوشمندتر هوشمندتر شوید

در شهرهای هوشمند، همه چیز به هم متصل و در یک اکوسیستم قرار دارد. اکوسیستم ها نیاز به همکاری دارند و در گوتنبرگ، بر خلاف بسیاری از مکان های دیگر، روحیه همکاری وجود دارد.

پنج حوزه تمرکز زیر به عنوان چالش هایی پدیدار شده اند که می توانند توسط شهروندان، مقامات، کارآفرینان، دانشگاهیان، دولت های محلی، ارائه دهندگان فناوری ساختمان و سرمایه گذاران مورد توجه قرار گیرند:

  • نوسازی زیرساخت های حمل و نقل و مدیریت پسماند شهر برای پذیرش جمعیت رو به رشد
  • پرداختن به تأثیرات شمول اجتماعی ناشی از موجودی مسکن مرکزی نامناسب
  • توجه به جنبه اخلاقی شهرهای هوشمند و تأثیر آنها بر حریم خصوصی
  • ایجاد یک شهر مشارکتی با تمرکز بر درک انگیزه ها و نیازهای شهروندان برای تعامل با خدمات هوشمند
  • ایجاد رهبری غیرمتمرکز و فضاهای ملاقات برای ترویج ابتکارات چندجانبه

مشاغل بین المللی آینده گوتنبرگ را شکل می دهند

در مرحله بعد، با پنج شرکت بین المللی آشنا می شویم که به طور قابل توجهی آینده گوتنبرگ را در سال گذشته شکل داده اند.

اشتراک خودرو بدون آلایندگی

به لطف طرح حمل و نقل دوستدار محیط زیست، گوتنبرگ اکنون بیش از 100 خودروی بدون آلایندگی در خیابان های شهر دارد که می توان آنها را از طریق یک اپلیکیشن موبایل رزرو کرد. این خودروها با برق از منابع تجدیدپذیر کار می کنند و از پلاستیک و مواد قابل بازیافت ساخته شده اند.

شهری که هر روز هوشمندتر می شود

تقویت امنیت دیجیتال

شرکت فناوری جهانی HCL Technologies اولین مرکز فیوژن امنیت سایبری اروپایی خود را در گوتنبرگ افتتاح کرده است، یک مرکز پیشرفته برای شناسایی و پاسخ سریع تهدیدات سایبری که از دارایی های دیجیتال شرکت ها محافظت می کند.

کاهش ازدحام در اتاق های عمل

در اتاق‌های عمل این شهر از یک دستگاه ابتکاری استفاده می‌شود که نیاز پرستاران را به مراقبت از ناحیه عمل بی نیاز می‌کند و به کاهش خطر ابتلا به عفونت کمک می‌کند، چیزی که در زمان شیوع کووید-19 در اولویت قرار داشت.

ترویج فعالیت های بین المللی

راه حل های TCP یا پروتکل کنترل انتقال که در شهر استفاده می شود به شرکت های بدون دفتر محلی کمک می کند تا هنگام آوردن کارمندان خود به سوئد، تعهدات قانونی خود را انجام دهند و عملیات بین المللی را آسان تر کند.

اشتراک دوچرخه هوشمند

پیشگام مشترک دوچرخه آلمانی Nextbike اکنون 1750 دوچرخه را در شبکه ای از 135 ایستگاه در گوتنبرگ و مولندال ارائه می دهد. کاربران می‌توانند از طریق یک اپلیکیشن موبایل، دوچرخه رزرو کنند، که یک روش مسافرتی سازگار با محیط زیست، مقرون به صرفه و فعال است و به بهبود زندگی شهری کمک می‌کند.

شهری که هر روز هوشمندتر می شود

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا