شهرهای شکلاتی جهان

چیزی را گزارش کنید ایمنا، دانه های کاکائو، محصول بومی مکزیک و آمریکای جنوبی و مرکزی است که برای پاسخگویی به تقاضای بالای مصرف کنندگان در این کشورها وارد آمریکا و اروپا شده است. حدود یک میلیارد نفر در سراسر جهان هر روز شکلات می خورند که علاوه بر طعم عالی، فواید زیادی برای سلامتی نیز دارد. اگرچه شکلات به عنوان چاق کننده شناخته شده است، اما در صورت مصرف متعادل می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند.

تاریخچه روز جهانی شکلات

روز جهانی شکلات در سال 2009، هفتم ژوئیه مصادف با سالگرد روزی است که دسر معروف برای اولین بار در سال 1550 وارد اروپا شد. شکلات از دانه های درخت کاکائو Theobroma تهیه می شود و حداقل سه هزار سال است که در مکزیک، آمریکای مرکزی و شمال آمریکای جنوبی کشت می شود.

با این حال، امروزه 70 درصد از درختان کاکائو جهان در آفریقا هستند. اولین مشاهدات در مورد استفاده از دانه های کاکائو به 1100 سال قبل از میلاد برمی گردد. قبل از میلاد در آمریکای مرکزی.

در سال 1550، شکلات توسط کاشف اسپانیایی هرنان کورتس به اروپا معرفی شد و در سال 1641 آمریکای شمالی اولین محموله شکلات خود را از یک کشتی اسپانیایی در سواحل فلوریدا دریافت کرد. جوزف فرای و پسرش اولین تخته شکلات تولید انبوه را در انگلستان در سال 1847 تولید کردند و میلتون هرشی کارخانه شکلات سازی هرشی را در پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا در سال 1894 تأسیس کرد.

پس از قرن ها حضور شکلات در هر رویداد شادی، سرانجام در سال 2009 روز جهانی شکلات تصمیم گرفت تا مراسم خاص خود را به این محصول بدهد. یکی یکی از خوشمزه ترین شادی های زندگی باید در 7 جولای هر سال جشن گرفته شود.

شهرهای شکلاتی جهان

شکلات و فواید آن

برای تهیه تکه های شکلات، دانه های کاکائو را با برگ های موز می پوشانند، تخمیر می کنند و پس از پردازش، به آرامی در دمای پایین تفت می دهند تا پوسته آن جدا شود. سپس دو محصول از کره کاکائو و پودر کاکائو جامد به دست می آید.

پودر کاکائو برای فروش در فروشگاه های مواد غذایی برای استفاده در نوشیدنی ها، کیک ها و کلوچه ها تولید و بسته بندی می شود. کره کاکائو نیز توسط تولیدکنندگان شکلات خریداری می شود.

تحقیقات متعددی بر روی این گنج خوراکی انجام شده است که نشان می دهد این گنجینه خوراکی منبع قوی آنتی اکسیدان است، گردش خون را بهبود می بخشد، فشار خون را کاهش می دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد، سطح سروتونین و دوپامین را افزایش می دهد که به بهبود خلق و خو کمک می کند. برای بهره مندی از این فواید، خوردن شکلات تلخ توصیه می شود که فواید بیشتری دارد و سالم تر است.

بسیاری از غذاها با شکلات تهیه می شوند، از شیر شکلات داغ و شیر کاکائو گرفته تا کیک های شکلاتی، براونی، شکلات آجیلی و دیگر غذاهایی که همه افراد از پیر و جوان، زن و مرد از خوردن آن ها لذت می برند.

شهرهای شکلاتی جهان

حقایقی در مورد شکلات

دانه های کاکائو ارز مبادله ای بود

در تمدن مایا دانه های کاکائو واحد پول بوده و قیمت کالاها بر حسب واحد کاکائو بیان می شد. در همان زمان، تولید دانه های کاکائو مصنوعی از خاک رس رنگ شده به یک صنعت پررونق تبدیل شد. در برخی از مناطق آمریکای لاتین، دانه های کاکائو به عنوان ارز در اواخر قرن نوزدهم استفاده می شد.

شکلات زمانی دارو بود

شیر کاکائو، ظاهراً از Dr. این دارو توسط هانس اسلون کشف شد و به عنوان دارو در ایرلند فروخته شد.

شکلات سرفه را درمان می کند

کاکائو حاوی تئوبرومین است که بهتر از شربت های سرفه می تواند سرفه را درمان کند.

شکلات سوئیسی

سوئیس به خاطر شکلات های بی نظیرش معروف است و جمعیت آن سالانه حدود 8.8 کیلوگرم شکلات مصرف می کنند. بسیاری از مردم این کشور به «شکلات‌ساز» معروف هستند که همیشه هوس شکلات دارند و آن را بیش از هر چیز دوست دارند.

هات چاکلت اولین خوراکی بود

اولین محصول کاکائو شکلات داغ بود که حدود سه هزار سال پیش توسط مایاها کشف شد. بومیان جامائیکا دانه های کاکائو را با آب داغ مخلوط کرده و می نوشیدند، اما اسلون که آن را برای ذائقه خود تلخ می دانست، کاکائو را با شیر و شکر مخلوط کرده و شیر کاکائو را به ایرلند آورد.

شهرهای شکلاتی جهان

بهترین مکان ها برای عاشقان شکلات در جهان

شهرهای زیادی در سرتاسر دنیا به خاطر شکلات، رویدادهای شکلات، کارخانه‌های توریستی و دسرهای شکلاتی خوشمزه معروف هستند و در اینجا تعدادی از بهترین‌ها را معرفی می‌کنیم.

بروکسل، بلژیک

پایتخت بلژیک به عنوان “پایتخت شکلات جهان” شناخته می شود. بروکسل مکان های بسیار خوبی برای خرید شکلات دارد و به خاطر شکلات های خلاقانه اش و مغازه های زیادی که آنها را می فروشند، مشهور است. تراکم مغازه های شکلات فروشی در این شهر بیش از هر جای دیگری در جهان است و بیش از دو هزار مغازه و 16 موزه را شامل می شود. تخمین زده می شود که هر بلژیکی حدود هشت کیلوگرم شکلات در سال مصرف می کند.

موزه کاکائو و شکلات در بروکسل یکی یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری است که علاقه مندان را با تاریخچه این غذای خوشمزه و مراحل توسعه آن آشنا می کند. تور شکلات گردی این شهر گردشگران را با فرآیند شکلات سازی و انواع شکلات آشنا می کند.

شهرهای شکلاتی جهان

قبیله آلمانی

کلن مرکز شکلات آلمان است و محل استقرار شرکت شکلات Stollwerk، دومین تامین کننده بزرگ شکلات در ایالات متحده است که بسیاری از شکلات های لوکس را تولید می کند. این شرکت سالانه حدود 100000 تن شکلات تولید می کند و به یک موزه تعاملی تبدیل شده است. موزه Imhoff-Stollwerck که بیشتر به موزه شکلات معروف است در این شهر واقع شده است و دوستداران شکلات را با تاریخ سه هزار ساله فرآیندهای شکلات و شیرینی پزی آشنا می کند.

هرشی، ایالات متحده آمریکا

این شهر به عنوان شیرین ترین مکان در جهان شناخته می شود. هرشی شکلات معروفی است که از سال 1894 در این شهر تولید می شود. در واقع، هرشی زمانی یک شهر بود، بلکه محله ای بود که برای کارمندان کارخانه شکلات سازی هرشی تأسیس شد و اکنون مکانی عالی برای تفریح ​​خانوادگی است.

هرشی پارک یکی این یکی از بهترین مکان ها برای عاشقان شکلات است که کودکان می توانند در آن ترن هوایی سوار شوند و همراهان آنها می توانند از حمام با شکلات داغ لذت ببرند. بازدیدکنندگان می توانند در یک ماجراجویی خوشمزه در Hershey’s Chocolate World شرکت کنند و شکلات های خود را درست کنند.

شهرهای شکلاتی جهان

بروک، سوئیس

پر شکلات ترین مقصد دنیا سوئیس است. اگرچه کل کشور رویای عاشقان شکلات است، اما بازدید از بروک یک تجربه باورنکردنی برای دوستداران شکلات است. کارخانه معروف Maison Cailler به بازدیدکنندگان یک تور سرگرم کننده ارائه می دهد تا ببینند شکلات چگونه ساخته می شود و اسرار آن را کشف کنند. طیف گسترده ای از شکلات های معروف سوئیسی در این شهر به فروش می رسد و این چیزی است که آن را خاص می کند یکی این کشور به یکی از محبوب ترین مقاصد خرید شکلات در جهان تبدیل شده است.

شکلات یکی یکی از نمادهای این کشور است و سوئیسی ها مخترعان پر افتخار شکلات شیری هستند که مفهوم شکلات را به طور اساسی تغییر داده است. موفقیت شکلات سوئیسی در کیفیت آن نهفته است، زیرا شکلات سازهای سوئیسی از استانداردهای کیفیت سختگیرانه پیروی می کنند.

اکثر تولیدکنندگان یک تور از کارخانه خود را ارائه می دهند، حتی یک قطار شکلات سوئیسی وجود دارد که از مونترو شروع می شود و راه خود را به کارخانه شکلات Maison Cailler در بروک می رساند.

شهرهای شکلاتی جهان

اواکساکا، مکزیک

اواکساکا به عنوان شهر شکلات و پایتخت آشپزی مکزیک شناخته می شود. صدها سال پیش نوشیدنی کاکائو داغ مکزیکی به این شهر معرفی شد. شکلات به طور سنتی در این شهر درست می شود و اغلب با دارچین و مقداری بادام سرو می شود.

هر خیابان در Oaxaca غذاهای خاص خود را دارد. برخی از خیابان ها کاکائو دم می کنند، برخی دیگر شکلات می فروشند و برخی دیگر دسرهای شکلاتی خاص می فروشند. در میان آزتک ها، شکلات اغلب برای اهداف دارویی و دانه های کاکائو به دلیل ارزش فعلی بالا به عنوان ارز استفاده می شد.

شهرهای شکلاتی جهان

لندن، انگلستان

لندن شهر شکلات‌سازان است و حدود یک دهه پیش صنعت شکلات‌سازی دست‌ساز را احیا کرد. شکلات‌سازهای زیادی در این شهر وجود دارند که انواع شکلات‌های خوشمزه از انواع بسیار تیره و تلخ گرفته تا خامه‌ای سفید را ارائه می‌دهند. خلاقیت های هنری و شکلات های داغ این شهر که روح انسان را در زمستان های سرد گرم می کند با همه شکلات های دیگر متفاوت است.

توسکانی، ایتالیا

توسکانی محل دره شکلات معروف است که خوشمزه ترین شکلات های جهان را تولید می کند. شکلات تلخ و ژلاتوی توسکانی خوراکی های افسانه ای هستند که دوستداران شکلات باید آن ها را امتحان کنند. نمایشگاه شکلات های دست ساز در دو هفته اول بهمن ماه در این شهر برگزار می شود و با عطر عجیب شکلات و طعم غنی کاکائو گردشگران را شگفت زده می کند.

شهرهای شکلاتی جهان

Tain L’Hermitage، فرانسه

این شهر کوچک خانه مدرسه Grand Chocolatier Valronne در فرانسه است که یکی این مدرسه یکی از مشهورترین مدارس شکلات در جهان محسوب می شود. در این مدرسه قنادی های با تجربه حضور دارند که به دنبال هنر ظریف و دقیق شکلات های منحصر به فرد هستند. در کنار این مدرسه کارخانه شکلات سازی والرونا و موزه شکلات قرار دارد که برای بازدید عموم آزاد است.

بارسلونا، اسپانیا

این اسپانیایی ها بودند که برای اولین بار شکلات را از آمریکای جنوبی به اروپا آوردند و از آن زمان بارسلونا مقصدی معروف برای دوستداران شکلات بوده است. اولین دستگاه شکلات سازی در سال 1780 در این شهر اختراع شد. بارسلونا خانه موزه De La Chocolate است

شهرهای شکلاتی جهان

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما