اخبار روز سینما

شهرام ناظری با انتشار آلبوم جدیدش با نام شاعر گمشده همه را سورپرایز کرد!

شهرام ناظری پس از سال ها با خبر انتشار آلبوم جدیدش با نام شاعر گمشده دل همه را شاد کرد.

آلبوم جدید شهرام ناظری شاعر گمشده

پس از چندین سال سکوت، آلبوم شعر گمشده به آهنگسازی محمود مشرف آزاد تهرانی (م آزاد) با صدای شهرام ناظری و دکلمه ارشک رفیعی به زودی منتشر می شود.

این دو هنرمند موسیقی ایرانی در سال های گذشته آثاری را برای بزرگداشت و بزرگداشت «نیما یوشیج» پدر شعر نو تهیه و اجرا کرده اند. در سال 1393 تیتراژ پایانی فیلم «ایران برگر» به خوانندگی شوالیه آواز ایرانی و آهنگسازی ارشک رفیعی، جایزه تندیس حافظ را برای بهترین ترانه از پانزدهمین جشنواره دنیای تصویر دریافت کرد.

آلبوم شاعر گمشده شهرام ناظری

آهنگ «برگ ریزان» با شعر( م آزاد)  که بعد از حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه در آبان ماه 1396 به مردم زلزله‌زده آن منطقه تقدیم شد و همچنین آهنگ «جان جانم» با شعر ارشک رفیعی که در همدردی با بازماندگان هواپیمای اوکراینی در سال 98 منتشر شد، از دیگر همکاری‌های این دو هنرمند است.

بیوگرافی شهرام ناظری

شهرام ناظری (زاده ۲۹ بهمن 1328) نوازنده و خواننده ایرانی است. او یکی از خوانندگان سرشناس موسیقی اصیل ایرانی است و ملقب به شوالیه آواز ایران است. مجمع انجمن آسیا او را «هنرمند برتر آسیا»، نیویورک تایمز «مرغ مقلد ایرانی» و کریستین ساینس مانیتور «لوچیانو پاواروتی ایرانی» نام او را برگزیدند.

بیوگرافی شهرام ناظری
بیوگرافی شهرام ناظری

اولین آلبوم های شهرام ناظری با محتوای میهنی و مضامین آزادی در قالب آلبوم های مشترک با محمدرضا شجریان در اواخر دهه پنجاه از سوی کانون چاووش منتشر شد و ترانه های محلی ایرانی سرای امید از جمله آثار کانون چاووش بود. آهنگسازی محمدرضا لطفی از شعری از ح.آ سایه و اجرای هر دو شجریان و ناظری، آزادی با صدای ناظری و دوست شو عزیز با صدای شجریان به شهرت فراوانی دست یافتند.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا