به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، ابراهیم رضایی از حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در نهاد ریاست جمهوری و دیدار با مسعود خبر داد. پزشکیان وی در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور در این دیدار بر وحدت ملی تاکید کرد و گفت که مجلس، دولت و سایر بخش های کشور باید دیدگاه مشترک داشته باشند تا بتوانیم به نتیجه برسیم و مشکلات کشور و آمریکا را حل کنیم. می تواند.»

به گزارش ایرنا، رضایی یادآور شد: رئیس جمهور گزارشی از سفر خود به نیویورک و مجمع عمومی سازمان ملل شامل دیدار با 17 سران کشورها، دیدار با رسانه ها و ایرانیان مقیم آمریکا ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: رئیس جمهور خاطرنشان کرد که باید انتقادات شنیده شود و روندها اصلاح شود. وی همچنین تاکید کرد که ما آمریکا را شکست نداده ایم و نخواهیم کرد. زیرا دشمن در نقطه ضعف قرار دارد.

ایران خود را دشمن کوچکی نمی داند

این نماینده درباره دیگر سخنان رئیس جمهور در این جلسه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اهل جنگ نیست، گفت: البته ما خود را دشمن کوچک نمی دانیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: رئیس جمهور در این جلسه به این نکته اشاره کرد که همه اقوام ایران ایرانی و متعلق به ایران هستند. آنها همچنین تاکید کردند که هرگز حتی برای راحت طلبی دروغ نگفته اند و دروغ نخواهند گفت و در مقابل عملکرد خود حرفی نزده اند.

رضایی به تاکید رئیس جمهور بر هماهنگی بین ارکان مختلف کشور اشاره و تصریح کرد: رئیس جمهور خاطرنشان کرد که فردی را انتخاب نمی کنند که هماهنگ نباشد. ما همچنین به عنوان اولین قدم به اتحاد و همبستگی نیاز داریم.

وی افزود: رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت تلاش می کند افرادی که از قطار انقلاب پیاده شده اند را تشویق کند تا دوباره به قطار بروند و علاقه مند است که هیچکس از قطار انقلاب پیاده نشود. رئیس جمهور در این دیدار بر پاسخ قاطع به رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت که برای حل مشکلات این کشور تلاش خواهد کرد و به همین دلیل به عنوان رئیس جمهور منصوب شد.

تمرکز کار در هیئت رئیسه بر برنامه هفتم توسعه و رهنمودهای ابلاغی رهبری است.

رضایی با گفتن این پزشکیان وی با بیان اینکه محور اصلی کار خود بر سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و برنامه هفتم توسعه است، گفت: رئیس جمهور به چالش های کشور در حوزه برق، آب و گاز اشاره کرد و گفت: این مشکلات باعث خواهد شد. حل نمی شود، اگر همه دور هم جمع نمی شدیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور آغاز سفرهای استانی را از برنامه های دولت عنوان کرد، گفت: رئیس جمهور متذکر شد که روش و نحوه اجرای آن تغییر خواهد کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به سخنان برخی از اعضای کمیسیون قبل از سخنان رئیس جمهور گفت: اعضای کمیسیون مطالب و نظرات خود را از جمله خواستار یکسان سازی حقوق بازنشستگی و ساماندهی قانونی کارکنان دولت شدند . اعضای کمیسیون تاکید کردند که هر اقدامی از سوی دولت باید با افکار عمومی منطبق باشد و افکار عمومی توجیه شود. در این نشست بر استفاده از ظرفیت های سفرای مقیم کشور برای توسعه دیپلماسی تاکید شد. آنها همچنین تاکید کردند که تفسیر قانون بر عهده مجلس است.

نماینده دشتستان در مجلس به بخشی دیگر از نظر اعضای کمیسیون مبنی بر انتخاب افراد قابل اعتماد و کارآمد به عنوان استاندار در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین اشاره شد که سازوکاری برای حضور نمایندگان در سیاست خارجی فراهم شود. .

رضایی خاطرنشان کرد: کمبود هزینه از سوی رهبری، دقت در بیان مواضع، لزوم حمایت از محور مقاومت، لزوم اصلاح نظام اداری و بروکراتیک کشور، لزوم داشتن اندیشه حاکمیت در اداره کشور، بهره مندی از فرصت های آذربایجان و افغانستان، رفع تحریم ها، ضرورت رسیدگی به وضعیت استخدام، تقویت بودجه دفاعی، اصلاح ساختار سیاست خارجی، نگرانی از عدم تعادل انرژی، تشکیل کارگروه ویژه آبهای مرزی، لزوم هماهنگی با نهادهای کشور از جمله نظرات بیان شده توسط اعضای کمیسیون. او در جلسه ای با رئیس جمهور بود.

27215

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما