تعداد قربانیان آتش‌سوزی جنگلی “مائوئی” در ایالت “هاوایی” آمریکا به ۹۳ نفر افزایش یافته است، در ابتدا، تعداد قربانیان این حادثه به ۸۹ نفر اعلام شده بود، اما این آمار افزایش یافته و به ۹۳ نفر رسیده است.

مقامات ایالتی آمریکا معتقدند آتش سوزی کنونی می تواند مرگبارترین فاجعه در تاریخ این کشور باشد.

آتش‌سوزی‌های جنگلی در مائوئی با تابستان خشک و بادهای شدید ناشی از طوفان تشدید شد. در همین حال، تلاش‌های اطفای حریق ممکن است توسط پرسنل و تجهیزات محدود با مشکل مواجه شود.

جاش گرین، فرماندار هاوایی بعد از ظهر دیروز (شنبه) در یک کنفرانس خبری نسبت به افزایش تلفات این آتش سوزی ها هشدار داد.

او با ابراز نگرانی گفت: “این آتش‌سوزی بی‌شک بدترین فاجعه طبیعی است که هاوایی تاکنون با آن روبرو شده است. ما فقط می‌توانیم منتظر بمانیم و تلاش کنیم تا کردار زنده‌ماندگان را حمایت کنیم. تمرکز ما هم‌اکنون بر ایجاد پناهگاه و تهیه تجهیزات بهداشتی برای مردم است، و سپس به بازسازی منطقه متمرکز خواهیم شد.”

در همین حال، جان پلتیر، رئیس پلیس مائوئی، اشاره کرد: “سگ‌هایی که آموزش دیده‌اند تا به حال در صرفاً سه درصد از محدوده جستجوی اجساد فعالیت کرده‌اند.”

وی اذعان داشت: هیچکدام از ما آمار دقیق و نهایی جان باختگان این حادثه را نمی دانیم و آتش به طور گسترده گسترش یافته است.

این مرگبارترین آتش سوزی جنگلی در ایالات متحده از زمان آتش سوزی سال 2018 در شمال کالیفرنیا است که باعث کشته شدن 85 نفر در شهر پارادایس شد.

با بیش از 2200 ساختمان آسیب دیده یا تخریب شده و بیش از 850 هکتار سوخته، هزینه بازسازی لاهاینا 5.5 میلیارد دلار برآورد شده است.

اکنون انتقاد می شود که آیا مقامات نسبت به خطر آتش سوزی قریب الوقوع به ساکنان هشدار داده اند یا خیر.

فرماندار هاوایی اعلام کرده است که در حال بررسی واکنش مقامات در این زمینه می‌باشند، به گزارش بی‌بی‌سی.

علاوه بر این، دولت آمریکا منابع بیشتری را به عملیات امداد و نجات اختصاص داده است.

بر اساس بیانیه NHK، مقامات محلی گفتند تا روز جمعه، بیش از 1400 نفر در یک دبیرستان و چندین کلیسا پناه گرفته اند و آب و غذا بین آنها توزیع کرده اند.

آنها همچنین می گویند که خدمات حمایتی را برای افرادی که اعضای خانواده شان در یک مرکز اجتماعی مفقود شده اند، ارائه خواهند کرد.

علاوه بر این، رئیس جمهور آمریکا جو بایدن آتش‌سوزی‌های هاوایی را به عنوان یک “فاجعه بزرگ” تشخیص داده و این در عمل آزادسازی منابع فدرال برای کمک به فرایند بازسازی ممکن می‌کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، شهر لاهاینا، یک شهر توریستی در ساحل غربی جزیره مائوئی، در حال حاضر با خیابان‌هایی که تا لبه اقیانوس سوخته است، مواجه است. آتش‌سوزی ابتدا از مناطق علفزارهای طبیعی آغاز شده بود.

در ادامه، تعدادی از ساکنان پس از شروع آتش‌سوزی به دریا گریختند.

آتش‌سوزی‌های هاوایی سال به سال در حال افزایش بودند، اما این بار شهر لاهاینا را بهمراه خاک خورده و در وضعیت بحرانی قرار داده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *