اخبار روز

شمارش معکوس برای اعزام فضانورد ایرانی به ایستگاه فضایی!/عکس

چهار فضانورد از چهار کشور مختلف برای یک سفر طولانی در فضا آماده می شوند. برای ما ایرانی ها، این پرواز فضایی به نام کرو ۷، هفتمین ماموریت سرنشین دار اسپیس ایکس برای ناسا، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 17 سال پس از سفر فضایی انوشه انصاری به عنوان اولین گردشگر فضانورد ایرانی، ایرانی دیگری به نام یاسمین مقبلی در آستانه سفری فراتر از جو زمین و این بار به عنوان یک فضانورد حرفه ای است.

چهار خدمه ماموریت کرو ۷ اسپیس ایکس قرار است صبح روز جمعه ساعت 3:49 به وقت محلی (11:19 به وقت ایران) در کپسول دراگون در فالکون 9 از مجتمع پرتاب 39A به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شوند. موشک در مرکز فضایی کندی ناسا. زمان شروع ممکن است به دلیل شرایط آب و هوایی یا عوامل فنی تغییر کند.

فضاپیمای دراگون با خدمه ۷ فضانورد به نام اندورنس در ساعت ۹:۳۲ صبح روز شنبه به وقت ایران با ایستگاه فضایی بین المللی متصل می شود. در همین حال، خدمه چهار نفره کرو ۶ که از ماه مارس در پایگاه مداری مشغول به کار هستند، پس از واگذاری امور ایستگاه به خدمه کرو ۷  آماده بازگشت به زمین هستند.

اهداف ماموریت خدمه 7

خدمه کرو ۷ در طول اقامت نزدیک به شش ماهه خود در ایستگاه فضایی بین المللی، تحقیقات علمی جدیدی را انجام خواهند داد که به اکتشاف انسان در خارج از مدار پایین زمین کمک می کند. این آزمایش‌ها شامل جمع‌آوری نمونه‌های میکروبی از فضا در ایستگاه فضایی، اولین مطالعه واکنش‌های انسان به سفرهای فضایی در زمان‌های مختلف و مطالعه جنبه‌های فیزیولوژیکی خواب فضانوردان است. اینها تنها تعدادی از 200 آزمایش علمی و فناوری است که خدمه کرو ۷ انجام خواهند داد.

انتظار می‌رود خدمه کرو ۷ درطول ماموریتشان، ورود فضانوردان اولین ماموریت سرنشین‌دار آزمایشی کپسول استارلاینر بوئینگ، ورود خدمه ماموریت خصوصی اکسیوم ۳ و نخستین پرواز باری فضاپیمای دریم چیسر از شرکت سیرا اسپیس را مشاهده کنند. همچنین درطول اقامت خدمه کرو ۷ در ایستگاه، سه فضانورد دیگر نیز با فضاپیمای سایوز به آن‌ها ملحق خواهند شد. چهار فضانورد کرو ۷ درنهایت در پایان سال جاری با ورود خدمه کرو ۸، آماده‌ی بازگشت به زمین و اتمام ماموریتشان خواهند شد.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا