اخبار روز سینما

شلی دووال بازیگر فیلم درخشش درگذشت

شلی دووال ، بازیگر لاغراندام با چشمان درشت که در هفت فیلم به کارگردانی «رابرت آلتمن»، بازی کرده بود، چندی پیش در سن 75 سالگی درگذشت.

«دن گیلروی»، شریک زندگی او از سال 1989، به هالیوود ریپورتر گفت که «دووال» در خانه‌اش در بلانکو، تگزاس، در خواب و بر اثر عوارض دیابت درگذشت.

«گیلروی» گفت:

همسر، شریک زندگی و دوست عزیز و مهربانم ما را ترک کرد. اخیراً خیلی عذاب کشیده بود و حالا او آزاد است. پرواز کن، شلی زیبای من.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی بازتاب آنلاین مراجعه کنید.


شلی دووال بازیگر فیلم درخشش درگذشت

در نوامبر 2016، بازیگر فیلم درخشش در قسمتی از برنامه گفتگوی دکتر فیل ظاهر شد و فاش کرد که از بیماری روانی رنج می‌برد. او گفت:

من خیلی بیمارم. به کمک نیاز دارم.

چهار سال بعد، «ست آبراموویچ» از THR، برای نوشتن مقاله‌ای به یادماندنی به او سر زد. پیش از اینکه «دووال» در اواسط دهه 1990، هالیوود را به زادگاهش تگزاس ترک کند، او حرفه‌ای درخشان به‌عنوان بازیگری همه‌فن‌حریف و منحصربه‌فرد و رئیس شرکت تولید خودش به نام تینک ‌انترتینمنت داشت. این شرکت برنامه‌های مبتکر و پرستاره‌ای برای کودکان برای تلویزیون کابلی تولید کرد که برای او دو نامزدی جایزه امی به ارمغان آورد.

در دوران دانشجویی در کالج محلی شهر زادگاهش، هیوستون، «دووال» توسط اعضای گروه آلتمن کشف شد و او را برای تست بازیگری راضی کردند. سپس او اولین بازی خود را در نقش «سوزان دیویس»، فریبنده نوجوان و راهنمای تور استرودوم را در فیلم ابر مک‌کلود (1970) انجام داد.

شلی دووال

بازیگر فیلم The Shining برای اقتباس سینمایی «استیون کینگ» گفت که در طول 13 ماه فیلمبرداری در انگلستان مورد آزمایش قرار گرفت. او در این فیلم ترسناک کلاسیک، نقش «وندی تورنس»، همسر در محاصره را بازی می‌کند که زمستانی سخت را در هتل متروکه پیش می‌برد.

به گفته‌ی او، «کوبریک» هفته‌ها او را مجبور می‌کرد هر روز 12 ساعت گریه کند. او گفت:

دیگر هرگز چنین کاری نمی‌کنم. اگر می‌خواهید درد بکشید و اسمش را هنر بگذارید؛ اما نه با من.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی (موضوع خبر) چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با بازتاب آنلاین در میان بگذارید.

منبع: Hollywood Reaporter

منبع:بازتاب آنلاین

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا