اخبار روز

شلوغ ترین خانه جهان 1,000,000,000,000 مهمان دارد / عکس

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، شاید خیلی ها فکر کنند که بخشی از چوب درختان بی فایده است. اما در واقع خانه مجموعه وسیعی از زندگی های متنوع است. طبق مطالعات انجام شده، به طور متوسط ​​هر تنه درخت خانه بیش از یک تریلیون قارچ، باکتری و سایر میکروب ها است که جوامع منحصر به فرد را به روش خود تشکیل می دهند.

به گفته خوزه مرکادو بلانکو، میکروبیولوژیست در شورای تحقیقات ملی اسپانیا که در این پروژه تحقیقاتی شرکت نداشت، برخی از این میکروب ها می توانند به عنوان پروبیوتیک برای دفع یا از بین بردن پاتوژن ها عمل کنند. به گفته وی، نتایج این مطالعه می تواند راهکارهای جدیدی برای حفاظت از درختان در معرض خطر انقراض در سراسر جهان ارائه کند.

فواید میکروب ها برای درختان

میکروب ها بخش مهمی از زندگی گیاهان هستند. به عنوان مثال، قارچ های موجود در خاک به ریشه درختان کمک می کنند تا به آب و مواد مغذی دسترسی پیدا کنند و باکتری ها و قارچ های مفید روی برگ درختان از عفونت قارچ ها یا باکتری های مضر جلوگیری می کنند. با این حال، اطلاعات کمی در مورد میکروب هایی که در چوب سالم درختان زندگی می کنند در دسترس است.

تخمین زده می شود که 10 تریلیون درختی که روی این سیاره زندگی می کنند، حاوی 450 گیگاتن کربن هستند، در حالی که این مقدار برای حیوانات کوچکتر تنها 2 گیگاتن است.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

22272227

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا