اخبار روز

شقیری ایران را از زیر پا گذاشتن حکومت 18 ساله خود باز داشت!

با پایان فیفا دی در اسفندماه و برگزاری مسابقات تیم ملی در رقابت های رسمی و دوستانه، اکنون همه منتظر اعلام رسمی آخرین رده بندی فیفا برای رده بندی تیم های ملی فوتبال جهان هستند که البته تنها یک مورد مهم در آن وجود داشت. تغییر در بین تیم های برتر جهان

به گزارش “ورزش سه”، اگرچه این رده بندی طی روزهای آینده به طور رسمی اعلام می شود، اما از آنجایی که رده بندی کشورها بر اساس ضرایب و معیارهای از پیش تعیین شده انجام می شود، می توان چند روز مانده به اعلام رسمی فیفا، رده بندی تیم ها را مشاهده کرد.

در این فیفا دی و در قاره آسیا دو دور مقدماتی جام جهانی 2026 و جام ملت های آسیا 2027 برگزار شد که تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در دو دیدار خانگی و خارج از خانه مقابل ترکمنستان پیروز شود و به دور بعدی مسابقات صعود کند. . همچنین جام ملت های 2027 در عربستان سعودی را تایید کنید.

این دو پیروزی در رنکینگ فیفا باعث افزایش رتبه تیم ملی ایران نشد و آنها همچنان در رده بیستم جهان و دوم آسیا باقی ماندند چرا که تنها 5.69 امتیاز مثبت به جمع های قبلی تیم ملی اضافه شد. فاصله ایران با سوئیس رده بالا کم شده است.

تیم ملی فوتبال سوئیس که در اولین بازی دوستانه مقابل دانمارک با تساوی بدون گل روبرو شد، باید 12 صدم امتیاز منفی را قبول می کرد، اما پیروزی این تیم در بازی دوم مقابل ایرلند، 3.08 امتیاز به علاوه برای این تیم به ارمغان آورد. بازی ای که شاگردان مورات یاکین با تک گل ژردان شقیری پیروز شدند.

در واقع می توان گفت که گل شقیری در این بازی اگر سوئیس نبود یک امتیاز منفی دیگر را متحمل می شد و پس از آن جایگاه نوزدهم جهان را به تیم ملی ایران واگذار می کرد، زیرا دو تیم در حال حاضر کمتر از سه امتیاز با یکدیگر فاصله دارند و البته عدم پیروزی سوئیس در این بازی می تواند امتیاز آنها را کاهش دهد. همراهی شود

شقیری ایران را از زیر پا گذاشتن حکومت 18 ساله خود باز داشت!

بنابراین پس از 18 سال تیم ملی فوتبال ایران نتوانست بهتر از رده بیستم جدول رده بندی جهانی باشد، زیرا آخرین بار در سال 2006 تیم ملی در آنجا حضور داشت و در فیفا نوزدهم شد. با این حال امکان دستیابی به این رتبه در فیفا وجود دارد دی بعدی آماده است و در صورت لغزش سوئیس و پیروزی تیم ملی مقابل ازبکستان و هنگ کنگ، این مقام به دست می آید.

در میان تیم های آسیایی، ژاپنی که بالاترین رتبه را دارد همچنان در صدر رده بندی قاره باقی مانده است. البته قبل از شروع جام ملت های آسیا تیم ملی ایران بیش از 50 امتیاز با سامورایی ها فاصله داشت اما حالا این اختلاف به کمتر از 5 امتیاز کاهش یافته است.

در بین تیم های برتر جهان، جایگاه بلژیک و انگلیس تغییر کرد. با وجود غیبت شیاطین سرخ اروپا در هر دو بازی تدارکاتی در ماه مارس، انگلیس پس از شکست مقابل برزیل با اختلاف 5.15 امتیازی، یک میلی متر از بلژیک عقب بود.

آرژانتین و فرانسه مانند ماه های گذشته مقام های اول و دوم را به خود اختصاص داده اند و پس از آن بلژیک، انگلیس، برزیل، هلند، پرتغال، اسپانیا، ایتالیا و کرواسی در رده های سوم تا دهم قرار دارند. پس از ژاپن و ایران، تیم های آسیایی شامل کره جنوبی، استرالیا، قطر، عربستان سعودی، عراق، ازبکستان، امارات و اردن هستند.

شقیری ایران را از زیر پا گذاشتن حکومت 18 ساله خود باز داشت!

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا