اخبار روز سینما

شغل خبرنگاری شامل مشاغل سخت و زیان آور است

سخنگوی خانه مطبوعات و رسانه خراسان رضوی بر لزوم اجرای بند 3 ماده 11 آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور خبرنگاران مشمول این قانون در این استان تاکید کرد.

بازتاب آنلاین بنیامین یوسف زاده، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال نامه ای به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان بر لزوم اجرای بند تاکید کرد. 3 ماده 11 اساسنامه مشاغل سخت و زیان آور برای خبرنگاران را در خراسان رضوی به اشتراک گذاشت.

سخنگوی خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی با بیان اینکه این نامه در پاسخ به مکاتبات این مجموعه با اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است، اظهار داشت: مدیر کل مطبوعات و سازمان های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. خبرگزاری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان و سایر استان ها از خبرنگاران مشمول این آیین نامه در خصوص حمایت های لازم از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی درخواست کرده اند. .

وی افزود: بر اساس بند 3 ماده 11 آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور، کار خبرنگاری کار سخت محسوب می شود و خبرنگاران مشمول باید بازنشسته پیش از موعد شوند.

یوسف زاده تصریح کرد: خبرنگاران نیز مشمول بند «ب» این قانون می شوند، یعنی شرایط سخت و زیان آور کار آنها باید در کمیته های وزارت کار بررسی شود.

سخنگوی خانه مطبوعات و رسانه خراسان رضوی گفت: گروه «ب» شامل مشاغلی می شود که ماهیت سخت و زیان آور دارند و با اعمال تدابیر کارفرما از سختی و زیان آور بودن آنها کاسته می شود اما همچنان باقی است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون مطبوعات و آیین نامه اجرایی این قانون، از مصادیق مشاغل روزنامه نگاری می توان به خبرنگار، خبرنگار، قائم مقام دبیر خدمت، دبیر خدمت، معاون سردبیر، سردبیر و عکاس خبری در سرویس های مختلف رسانه ای اشاره کرد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا