به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، پس از مدت ها اختلاف بر سر ادامه یا عدم ادامه سریال پایتخت، بنا بر اطلاعات یکی از بازیگران این سریال به نظر می رسد تولید فصل هفتم این سریال آغاز شده است.

هومان حاجی عبداللهی – بازیگر این سریال – پنجشنبه 10 خرداد با انتشار تصویری از کیک رنگی به شکل پایتخت 7 در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: شروع پایتخت 7 شبیه کیک رنگی است. ساخته شده توسط بچه ها در پشت صحنه.

به این ترتیب مشخص شد که تولید فصل هفتم این اثر پر شایعه از آخرین روز بهار آغاز شده و به تلویزیون بازمی گردد. در روزهای اخیر اخباری مبنی بر ساخت بخش قابل توجهی از داستان این فصل در تاجیکستان منتشر شده است که هنوز تایید نشده است.

طولانی ترین سریال تاریخ سیما

مجموعه تلویزیونی «پایتخت» که اولین بار در آخرین روزهای زمستان سال 89 به عنوان محصولی از گروه فیلم و سریال یک سیما پخش شد و بعداً توسط سیمافیلم تولید شد، حدود هشت سال است که با استقبال مخاطبان روبرو شده است. یکی به یکی از موفق ترین محصولات طنز سازمان صدا سیما تبدیل شد و در نهایت به رکورد شش فصل ادامه داد.

«پایتخت» در فصل‌هایی که پخش می‌شد فراز و نشیب‌هایی داشت، اما همیشه در مقایسه با دیگر کمدی‌های تلویزیونی دهه 90 از سطح کیفی قابل قبولی برخوردار بود. تا جایی که تکرار شبکه های آی فیلم، تماشا و حتی سیما گاه بیش از کمدی های تازه پخش شده بینندگان را جذب می کرد.

در این سال ها ساخت اقتباس سینمایی این سریال و تمایل بازیگران به فیلمبرداری آن بارها زمزمه شد اما هیچ گاه به پایان نرسید و به همین دلیل ساخت احتمالی آن به بعد از ساخت فصل هفتم سریال موکول شد.

پیوند و سکوت طولانی

«پایتخت» پس از پایان فصل ششم به نوعی رو به افول رفت که منجر به نامه رئیس وقت سازمان صدا و سیما شد و تولید بعدی آن در هاله ای از بلاتکلیفی فرو رفت; به حدی که حتی برای مدتی از تلویزیون پخش نشد. این سکانس های حاشیه ساز و همچنین انتقاداتی که در آن زمان نسبت به عدم آموزش این اثر مطرح شد، می تواند صدا و سیمای امروز را ترغیب کند تا با دقت و حساسیت بیشتری بر تولید این اثر نظارت داشته باشد تا نتیجه آن حداقل به اندازه کم حاشیه باشد. سری قبلی

در همان زمان، اگرچه دو قسمت به عنوان پایان فصل ششم تولید و پخش شد، اما از آن زمان تاکنون طولانی ترین دوره تلویزیون بدون ایجاد «پایتخت» جدید بود.

حالا این سریال در حالی به تلویزیون بازمی گردد که این روزها آثار طنز سروش صحت از جمله «لیسانسه ها» و «کارشناسی ارشد» با فضایی کاملا متفاوت، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. «زیرخاکی» به چهار فصل رسیده و موفقیت چشمگیری کسب کرده است و «نون خا» با فضای نسبتاً مشابه پایتخت، پنج فصل داشته و برای فصل ششم آماده می شود. پس از پنج سال وقفه این سریال که طی آن تلویزیون به سرعت پیشرفت کرده است، باید دید استقبال از سریال جدید چگونه خواهد بود. اما فضای کمدی های تلویزیونی آنقدر تغییر نکرده است که کار عوامل پایتخت را بسیار سخت تلقی کنیم.

نبود چند بازیکن کلیدی

فصل هفتم سریال پایتخت تحت تاثیر غیبت چند بازیگر قرار گرفت و از این نظر می تواند به چالشی برای سازندگان تبدیل شود. بازیگر اصلی غایب این سریال بهرام افشاری است که در فصل پنجم و ششم با شخصیت «بهتاش» به شخصیت محبوبی تبدیل شد اما این بار به دلیل حضور در پروژه های سینمایی در این سریال حضور نخواهد داشت. در این سال‌ها با «فسیل» رکوردهای گیشه را شکست و با دو فیلم «هفتاد سی» و «مردان عینکی» که خودش ساخت، تلاش کرد موفقیت این اثر را تکرار کند.

مهران احمدی که چندین بار در پایتخت حضور داشته، دومین بازیگر مهم این سریال است که در فصل هفتم دیده نمی شود.

سارا و نیکا فرقانی بازیگران جوان اصلی این سریال که از کودکی با «پایتخت» همراه بوده اند، اگرچه بازیگر نبودند، اما جزو پنج بازیگر سریال بودند که در تمام فصل ها حضور داشتند. به دلیل تاثیر انتشار تصاویر نامتعارف، در فصل هفتم ظاهر نخواهند شد. همچنین سناریویی وجود دارد که به دلیل جایگزینی این دو با بازیگران دیگر، همکاری آنها با این سریال به طور کامل لغو شود.

آیا روح «پنجعلی» برمی گردد؟

برخلاف ارقام ذکر شده، بازگشت علیرضا خمسه با نقش «بابا پنجعلی» را می توان محتمل دانست. او که یکی از شخصیت های ثابت پنج سریال اول بود و به دلیل مرگ شخصیتش دیگر در فصل ششم حضور نداشت، احتمالا در قالب یک روح به سریال باز می گردد و شوخی های جدیدی را برای پایتخت 7 به ارمغان می آورد. .

ایده بازی علیرضا خمسه در نقش «شبح باباپنجعلی» پیش از این توسط محسن تنابنده، طراح و نویسنده اصلی این اثر مطرح شده بود، اما هرگز اجرایی نشد. اما با اظهار نظر چندی پیش علیرضا خمسه که از فراخوان بازیگران سریال برای بازگشت او به این اثر خبر داده بود، می توان اجرای آن را محتمل دانست.

بازگشت مقدم و دوستان به روی آنتن

فصل هفتم سریال پایتخت به منزله بازگشت این تهیه کننده پرکار و با تجربه سریال های تلویزیونی به رسانه است. در حالی که سیروس مقدم در سال‌های اخیر از فصل ششم این اثر به شدت کم تحرک بوده و تنها دو سریال بی‌نظیر را در برنامه داخلی فیلمبرداری کرده است، با فصل هفتم به تلویزیون بازمی‌گردد. در آن چهار پنج سال نام مقدم در کنار چند پروژه تلویزیونی دیگر از جمله سریال جاسوسی ترور شنیده شد اما به نتیجه نرسید.

جالب اینجاست که الهام غفوری تهیه کننده، محسن تنابنده سرپرست نویسندگان و بازیگران و ریما رامین فر، احمد مهرانفر و مهران احمدی و برخی دیگر از چهره های مطرح سریال پایتخت با ملی پوشان همکاری نکردند. رسانه های این سال ها

چالش یک “پایتخت” طولانی.

در حالی که برخی رسانه ها از تولید فصل هفتم پایتخت در 15 قسمت خبر داده اند، با توجه به جدول زمانی معمول این سریال، صحت این عدد بعید به نظر می رسد؛ چرا که در چنین شرایطی، احتمالاً برای نیمه اول ماه مبارک رمضان امسال (یازدهم تا بیست و پنجم) از «پایتخت ۷» استفاده می شود. اسفند 1403) با غیبت از ایام طلایی نوروز که به نوعی زمان معمول پخش سریال «پایتخت» محسوب می شود، برنامه ریزی می شود.

اگرچه هنوز تعداد قسمت های این سریال به صورت رسمی اعلام نشده است و هر آنچه مطرح می شود حدس و گمان است، اما به نظر می رسد «پایتخت 7» فصل دوم این سریال که در ماه مبارک رمضان پخش می شود، نامیده شود و تصور می شود. که در ماه رمضان امسال سریال طنز تلویزیونی به دلیل ایام سوگواری تنها شش شب مسدود شده است، پیش بینی می شود این فصل در حدود 24 قسمت داشته باشد و رکورد طولانی ترین سریال را بشکند.

البته سازندگان پروژه در طول این سال ها سابقه خوبی در داستان گویی با طنز دارند، اما نگاهی می اندازیم به تجربه طولانی ترین فصل سریال تا به امروز که فصل چهارم با 22 قسمت بوده و مورد توجه قرار گرفته است. خیلی ها ضعیف ترین فصل این سریال بودن چالش بزرگی برای سازندگان «پایتخت» است. روایت جذاب و مخاطب پسند این اثر با وجود طولانی بودن داستان نسبت به روال معمول فصل های قبل چالش مهمی است.




اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما