شروع جام جهانی 2026 از اصفهان

شروع جام جهانی 2026 از اصفهان

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ تیم ملی ایران که توانست به راحتی به دور نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا راه پیدا کند حالا باید با جدال در برابر قرقیزستان رسما این مسابقات را استارت بزند و برای رسیدن به هفتمین جام جهانی خود تلاش کند. به دلیل اینکه هیچ‌کدام از ورزشگاه‌های داخل تهران آمادگی لازم برای برگزاری یک مسابقه در سطح بین‌المللی را ندارند مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتند تا بازی ایران در برابر قرقیزستان را در اصفهان و به میزبانی ورزشگاه فولادشهر برگزار کند تا بدین شکل یک توفیق اجباری نصیب اصفهان شود و این استان برای نخستین بار از تیم ملی میزبانی کند. آخرین باری که تیم ملی در خارج از ورزشگاه آزادی از یک تیم میزبانی کرد به بازی با لبنان در مشهد باز می‌گردد.

امیر قلعه‌نویی در بازی با قرقیزستان برای چهلمین بار روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست و اگر این مسابقه با برتری ایران به پایان برسد که احتمالش بسیار زیاد است به سی‌امین پیروزی خود در بازی‌هایی که هدایت ایران را برعهده داشته می‌رسد. آماری که در نوع خودش قابل توجه است.

تیم ملی ایران تاکنون ۴ مرتبه در برابر تیم ملی قرقیزستان قرار گرفته که در هر ۴ مسابقه به پیروزی رسیده؛ ضمن اینکه در این ۴ بازی ۲۱ مرتبه موفق به گلزنی شده و تنها ۲ بار دروازه‌اش باز شده است.

۲۱ گل ایران در تقابل‌هایش با قرقیزستان توسط ۱۱ بازیکن به ثمر رسیده شده که از میان این یازده نفر، ۳ نفر از آن‌ها هم‌اکنون در تیم ملی حضور دارند؛ مهدی طارمی، سردار آزمون و مهدی ترابی نفراتی هستند که جمعا ۸ بار به قرقیزستان گل زده‌اند و این یعنی امیر قلعه‌نویی می‌تواند روی تجربه آن‌ها از این حیث در بازی فردا حساب ویژه‌ای باز کند.

مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ (منطقه آسیا)

تیم ملی ایران- تیم ملی قرقیزستان 

تاریخ: پنجشنبه ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۹:۳۰

ورزشگاه: فولادشهر اصفهان

تیم داوری: یوسوکه آراکی، جون میهارا و کوتا واتنبه از ژاپن

۲۵۷ ۲۵۱

منبع: بازتاب آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :