اخبار روز

شروع ثبت زمین 500 متری رایگان مستاجر نزد دولت پزشکیان

کشور آزاد | مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به وجود 12 هزار متقاضی روستایی در استان به صورت پراکنده و حضوری در 500 تا 600 روستا، گفت: به منظور ایجاد انگیزه، زمینی به مساحت 500 متر در اختیار شما قرار گرفت. دارای زمین تک طبقه و ویلا می باشد.

سعید رسولی در جلسه شورای برنامه ریزی استان در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان در خصوص الحاق مناطق روستایی اظهار داشت: در سال 1394 در سال 96 در استان کردستان به عنوان طرح الحاق مناطق روستایی اقدام شد. یکی یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم تامین زمین روستایی برای اجرای طرح ملی مسکن بود.

او به آن اشاره کرد یکی یکی از فعالیت ها واگذاری زمین به متقاضیان است، تاکید کرد: هیچ درخواستی برای واگذاری زمین خالی به نهضت ملی مسکن داده نمی شود، اما درخواست هایی برای تایید زمینی بودن یا نبودن متقاضی انجام می شود. تا مورد حمله اهالی روستا قرار نگیرد.

رسولی تصریح کرد: برای تسهیل امر کافی است بخشداری به درخواست ها و متقاضیان پاسخ دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به وجود 12 هزار متقاضی روستایی در استان به صورت پراکنده و حضوری در 500 تا 600 روستا، گفت: برای ایجاد انگیزه، یک قطعه 500 متری احداث شد. زمینی به صورت تک طبقه و ویلا در اختیار شما قرار می گیرد.

جعفر طوان فرماندار سقز اختصاص این زمین از محل اعتبارات ملی برای طرح مسکن روستایی که بخشی از آن در پنج روستای این شهرستان واقع شده است را رد کرد. در مقابل از استاندار خدمات می خواهند.

اهدای زمین رایگان به گروه های کم درآمد

به افراد ساکن در روستاها زمین رایگان با مدت اجاره 99 سال داده می شود. به این ترتیب تا پایان دولت 2 میلیون متقاضی در شهرها و روستاها با تامین مسکن از حقوق و تکلیف اساسی قانون اساسی زمین اعطا می شود. وعده های دولت سیزدهم برای ساخت

تامین مسکن یک حق اساسی و یک تکلیف قانون اساسی تلقی می شود. وعده دولت سیزدهم برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی گام مهمی در راستای حل بحران مسکن کشور بود. اما موفقیت این طرح منوط به اولویت های دولت آینده در ارائه فرصت مسکن به مردم و اصلاح نظام بانکی برای تسهیل مسکن برای مردم است.

موضوع مسکن نباید با ابزار سیاسی جایگزین شود و نیاز به مسکن و قوانین مرتبط با آن مشخص است. اهمیت راهبردی حل معضل مسکن از طریق افزایش عرضه زمین و فراهم کردن امکانات ساخت مسکن برای مردم در قانون اساسی، قانون برنامه هفتم توسعه و قانون جهش تولید مسکن و همچنین در هر دولت آینده به وضوح مشخص شده است. کار، علاوه بر تسهیل در ساخت مسکن برای مردم، باید تامین زمین دولتی و پیگیری پرداخت برای پروژه های مسکن مهر را نیز در اولویت کاری خود قرار دهد.

کمبود مسکن در ایران موضوعی فوری است که میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد که به شدت به سقف بالای سر خود نیاز دارند. کشور با کمبود شدید مسکن مواجه است که منجر به افزایش چشمگیر قیمت ملک و اجاره بها شده است. این امر برای بسیاری از افراد، به ویژه خانواده های کم درآمد و زوج های جوانی که تشکیل خانواده می دهند، دشوار است.

از سوی دیگر تامین مسکن در ایران یک حق اساسی و یک تکلیف قانون اساسی است. دولت سیزدهم ایران که در سال 1400 انتخاب شد، با ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، قول قابل توجهی برای حل بحران مسکن کشور داد. این وعده در راستای اهمیت راهبردی حل معضل مسکن است که در قانون اساسی و قانون برنامه هفتم توسعه و همچنین قانون جهش در تولید مسکن به صراحت بیان شده است. داده شده.

وعده دولت سیزدهم برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی گام مهمی در راستای حل بحران مسکن کشور بود. برنامه دولت این بود که با تامین زمین کافی برای توسعه مسکونی و ارائه تسهیلات به مردم، مشارکت مردم در ساخت و ساز مسکن را تسهیل کند. اما مانع اصلی تحقق ساخت مسکن، پرداخت فاینانس مسکن از طریق شبکه بانکی بود. شبکه بانکی در اعطای تسهیلات لازم برای ساخت مسکن مهر همکاری لازم را نگرفته است که این امر منجر به تاخیر قابل توجهی در ساخت واحدهای مسکونی جدید شده است.

دولت آینده برای ادامه روند ساخت و ساز مسکن و کمک به مردم در ایجاد فضای زندگی خود، تامین زمین برای ساخت آپارتمان های یک طبقه را در اولویت قرار دهد. این مهم است زیرا به مردم اجازه می دهد خانه های خود را داشته باشند و احساس امنیت و ثبات کنند.

همچنین دولت آینده باید مشکل عدم همکاری شبکه بانکی در پرداخت وام مسکن را حل کند. این امر با اصلاح نظام بانکی و در دسترس‌تر و مقرون به صرفه‌تر کردن خرید مسکن برای مردم محقق می‌شود. راه های مختلفی برای اصلاح نظام بانکی وجود دارد تا مسکن در دسترس مردم و مقرون به صرفه تر شود. یکی یکی از این گزینه ها افزایش وام دهی به بخش مسکن است. این امر با افزایش سهم وام مسکن از کل سبد وام های نظام بانکی محقق می شود.

بر اساس آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی بهمن امسال دو میلیون و 244 هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور ساخته می شود و این واحدها به تولید انبوه یا خود مالکیت خواهند رسید. آمار ساخت و ساز نشان می دهد که 664 هزار واحد مسکونی از این تعداد به تولید انبوه می رسد و به همین دلیل حدود سه چهارم واحدهای مسکونی توسط خود مردم ساخته شده است. در واحدهای مستقل نهضت ملی مسکن، زمین یا تسهیلات مربوطه توسط دولت تامین می شود.

برنامه دولت زمین رایگان

بنابراین گزارش، دولت پیش بینی کرده است تا پایان امسال یک میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها زمین دریافت کنند و این رقم تا سال 1404 به دو میلیون نفر افزایش یابد که نصف خواهد شد. از واحدهای نهضت ملی مسکن به صورت واگذاری زمین و شخصی سازی صورت می گیرد. طرح اصلی تخصیص زمین برای روستاها است که به متقاضیانی که در روستا زندگی می کنند و مسکن ندارند و یا متقاضیانی که قصد مهاجرت از شهر به روستا را دارند، داده می شود.

بر اساس این طرح تا پایان امسال 500 هزار نفر زمین دریافت خواهند کرد. این طرح در استان هایی راه اندازی شد که ظرفیت روستاهای محلی برای تامین زمین کافی نیست. علاوه بر روستاها، 500 هزار متقاضی شهری نیز تا پایان امسال زمین دریافت خواهند کرد. علاوه بر زمین، تسهیلات شهری و روستایی نیز بر اساس برنامه نهضت ملی مسکن به دریافت کنندگان زمین پرداخت می شود.

یکی از مهمترین طرح های واگذاری زمین شهری واگذاری زمین به صورت قرارداد اجاره با مدت 99 سال است. سهمیه استانی اختصاص زمین به 500 هزار متقاضی شهری نهضت ملی مسکن تعیین شد و این تعداد تا پایان سال زمین دریافت خواهند کرد.

ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر مدیریت مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و در راستای مهاجرت معکوس، برنامه ریزی برای واگذاری زمین در روستاها در دستور کار قرار گرفته است تا متقاضیان در مواقعی که باشند، امکان پذیر شود. آنها درخواست اقامت در روستاها، زمین رایگان در دسترس است.

نوروزی گفت: به افراد ساکن در روستاها زمین رایگان با مدت اجاره 99 سال داده می شود. به این ترتیب تا پایان دولت به 2 میلیون متقاضی در شهرها و روستاها زمین اختصاص می یابد./اقتصاد آنلاین

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا