اخبار روز

شرط وزارت کار برای افزایش حقوق کارگران

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخی به برخی مصاحبه ها و اخبار خبرگزاری ایلنا در خصوص بحث افزایش حداقل دستمزد و ترمیم حقوق در شورای عالی کشور صادر کرد.

در متن پاسخ آمده است:

در خصوص مطالب منتشر شده با عناوین: «فشار تورمی معیشتی و رفاهی به خطر افتاده است؛ کارگران ساده در انتهای جدول هزینه های اجتماعی هستند، دولت عامل اصلی تورم در جامعه است.» حیدری: اگر دستمزد به روز نمی شوند، نرخ فقر در جامعه افزایش می یابد، «دبیر کل اتاق کار: موافقان اخذ حق بیمه از سازمان امور مالیاتی اجرا نشدند» و «علیرضا حیدری»: پرداخت عادلانه مقدم بر همسان سازی است/ سه -افزایش یکساله مبنای محاسبه مستمری بازنشستگان را فقیر می کند و «رئیس مرکز عالی اصناف: دولتی که مدعی حمایت از محرومان است، حقوق ها را با نرخ تورم برابر کند/ وعده وزیر کار برای بازنگری باز هم ترمیم حقوق کارگران در شورای عالی کار / “کارگران انتظار تحقق وعده دولت / وعده وزیر کار برای بازنگری مجدد در ترمیم حقوق کارگران در شورای عالی کار” / “کارگران” منتظر تحقق وعده دولت باشید، پیشنهاد دولت برای افزایش 20 درصدی حقوق در سال آینده. بسته به تورم و سبد معیشتی” در تاریخ 24 مهر بیست و ششم مهر بیست و نهم مهر سی ام مهر اول آبان سوم آبان و چهارم آبان توضیحات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زیر ارسال می شود. بر اساس قانون مطبوعات، لازم است اقدامات لازم برای درج آن انجام شود.

با توجه به شرح وظایف و مأموریت های این وزارتخانه، موارد زیر در خصوص تعیین حداقل دستمزد به اطلاع ملت ایران و خوانندگان محترم آن خبرگزاری می رسد:

1. بر اساس ماده 41 قانون کار، شورای عالی کار موظف است هر سال حداقل دستمزد کارگران را تعیین کند. شورای عالی کار که بر اساس ماده 167 قانون کار تشکیل می شود، نهادی سه جانبه است و علاوه بر نمایندگان دولت، نمایندگان عالی ترین تشکل های کارگری و کارفرمایی نیز در آن عضویت دارند و تصمیمات آن تصمیمات و تصمیمات است. نظر مراجعین، کارگران و کارفرمایان در سراسر کشور، لذا تعیین حداقل دستمزد به عهده شورای عالی کار می باشد. همچنین با توجه به ترکیب شورای عالی کار در جلسات، حداقل دستمزد هر ساله بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور و با رعایت اصل سه جانبه گرایی با اجماع و موافقت اعضای شورا تعیین می شود. شورای عالی کار.شورای عالی کار.

2- اعضای شورای عالی کار در تعیین حداقل دستمزد سال 1402 با مطالعه و بررسی وضعیت و نیاز بنگاه های اقتصادی به تحلیل شرایط موجود پرداختند و حفظ اشتغال و حمایت از نیروی کار را مد نظر قرار دادند. ، ظرفیت پرداخت صنایع و تناسب بین حقوق و درآمد کارکنان و حقوق بگیران. بخش دولتی و بخش خصوصی حقوق تعیین کرده اند. در همین راستا در سیصد و چهاردهمین جلسه شورای عالی کار مقرر شد: در صورت افزایش مجدد حقوق کارکنان دولت در سال 1402، حداقل حقوق مشمولان قانون کار به همین نسبت افزایش می یابد.

3- مهمترین خواسته کارگران حوزه حقوق و دستمزد حفظ قدرت خرید و افزایش دستمزد واقعی است. حفظ قدرت خرید کارگران با افزایش دستمزد و کاهش نرخ تورم امکان پذیر است. با توجه به اینکه حداقل دستمزد یکی از متغیرهای کلان اقتصادی است، افزایش آن بدون توسل به سایر روش های حمایتی مکمل و اتخاذ سیاست های کلان اقتصادی برای مهار و کاهش تورم به خودی خود نمی تواند باعث افزایش سطح درآمد واقعی و ارتقای سطح زندگی کارگران شود. .


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا