اخبار روز

شرط جدید ورود معلمان به مدارس غیردولتی!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، احمد محمودزاده در مراسم افتتاحیه دوره های توانمندسازی مدارس و مراکز غیردولتی شهر تهران که با حضور علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، ادامه داد: گاهی این بی توجهی در غیردولتی ها صورت می گیرد. مدارس دولتی ابتکارات خاصی را به وجود آورده بودند که باید از آنها استفاده کرد. دلیل آن این است که افراد ذیصلاح و دلواپس بسیاری به عنوان مؤسسان و مدیران این مدارس وجود دارند. این دغدغه و رقابت این نیروها باعث شده تا کارهای خوبی در این مدارس انجام شود اما گاهی به دلیل وجود این مهجوریت شاهد آسیب هایی نیز هستیم. بنابراین این روزها گاهی در فضای مجازی و مدرسه حرکاتی که نباید اتفاق بیفتد.

محمودزاده با بیان اینکه باید برنامه آموزشی و تربیتی داشته باشیم که به همه ابعاد نیروی انسانی از جمله منزلت، معیشت، اقتدار و موضوع جذب و توانمندی نگاه کند، گفت: در این زمینه باید برنامه ای برای آموزش و پرورش داشته باشیم. ما همه اینها را در برنامه خود قرار دادیم. در این آموزش ضمن خدمت معلمان که امروز در سراسر کشور افتتاح می شود، از روش های سختگیرانه و سختگیرانه ای در زمینه جذب و بهره وری و ارتقای ظرفیت معلمان استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار است معلمان و نیروی انسانی مدارس غیردولتی در یک فرآیند سه ساله آموزش ببینند. البته دو پیش شرط وجود دارد، اول اینکه در این مدارس معلمان غیر گزینش وجود نداشته باشند. از این نظر، ما روند را از 15 روز در سال های گذشته به 5 ماه برای معلمان جدید و معلمان با تجربه افزایش دادیم. پیش نیاز دوم این است که تخصص معلم باید مربوط به سال تحصیلی باشد. در این راستا نیازسنجی اساسی نیز برای مطالبات اسناد بالادستی انجام شد. با همکاری دانشگاه فرهنگیان بسته های 60 ساعته آماده کرده ایم که پس از آن معلمان کارت صلاحیت حرفه ای دریافت خواهند کرد. پس از آن، اگر معلمی کارت صلاحیت حرفه ای نداشته باشد، حق ورود به مدارس غیردولتی را ندارد. ما علاقه مندیم 12 تا 15 ساعت از این بسته ها را با همکاری حوزه های علمیه و دانشگاه فرهنگیان انجام دهیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه کیفیت آموزشی محور اصلی نظام های آموزشی در جهان است و معلمان بازیگران اصلی آن کیفیت در آموزش جهانی هستند، افزود: بین المللی مطالعات برجسته معلم را به یکی از مؤثرترین ها تبدیل می کند عامل پیشرفت تحصیلی توسط دانش آموزان معرفی می شود و سیستم های آموزشی با بهترین و قابل قبول ترین عملکرد همگی به نحوه انتخاب معلم و تربیت معلم خود توجه دارند. موفقیت یک نظام آموزشی به تثلیث معلم مؤثر بستگی دارد. این موضوع در نظام آموزشی ایران از جهات مختلف اهمیت بیشتری دارد. هم به دلیل تفاوتی که نظام آموزشی کشورمان از نظر اعتقادی، معرفتی، اخلاقی و رویکرد تربیتی با دیگر نظام های آموزشی دنیا دارد و هم به دلیل اینکه در اسناد قبلی و در اعلامیه گام دوم ما انقلاب را مهم‌ترین سرمایه در کشور می‌دانستیم، قدرت انسانی را می‌شناسیم.

وی بیان کرد: نیروی انسانی را نه تنها هدف و عامل توسعه، بلکه عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی تعریف می کنیم، بنابراین باید راهکارهایی را با توجه به رشد حرفه ای معلمان در نظر بگیریم. . فرقی نمی کند رده مدارس دولتی باشد یا غیر دولتی.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا