بازتاب آنلاین خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ پیش بینی افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت برای سال آینده بر اساس ضوابط مالی سال آینده در لایحه بودجه 1404 منتشر شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح شد.

این رقم یکی از نکات مهم لایحه بودجه کشور است، زیرا 80 درصد بودجه کشور را نشان می دهد. از سوی دیگر این پارامتر مهم در لایحه بودجه کشور سیگنال مهمی به فعالان اقتصادی کشور می دهد که دولت. قصد دارد تورم را در سال آینده تا حدود 20 درصد کنترل کند.

بر اساس ضوابط مالی لایحه بودجه، کلیه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی اعم از پرسنل شرکتی در دستگاه های اجرایی از جمله دستگاه های دارای قوانین خاص، صرفاً با رعایت ماده 71 قانون احکام دائمی بند ح ماده. 28 قانون پیوست 2 بر اساس اخذ تاییدیه از سازمان برنامه. تامین مالی بار مالی قبل از صدور مجوز کار مجاز است.

در این ضوابط موارد ذیل آمده است: افزایش ضریب حقوق به ریال باید طبق جدول زیر نسبت به آخرین حکم استخدامی سال 1403 لحاظ شود، البته ضریب نهایی به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

کارمندان زن یا مرد، میانگین افزایش در سیستم حقوق و دستمزد 20 درصد با حق ترک خانواده بدون فرزند 23 درصد خواهد بود.
26 درصد با حق داشتن خانواده با فرزند
30 درصد با حق داشتن خانواده با دو فرزند، 36 درصد با حق داشتن خانواده با 3 فرزند.
با حق داشتن خانواده با 4 فرزند 39%
با حق داشتن خانواده 5 فرزند یا بیشتر 45 درصد
افزایش خواهد یافت

سقف اعتباری مربوط به سرانه اضافه کار کارکنان در بودجه 1404 باید معادل سرانه اعتبار اضافه کاری سال 1393 (براساس موافقتنامه 1403) باشد.

بر اساس ماده 75 قانون مدیریت خدمات عمومی، میزان پاداش پایان سال در بودجه پیش بینی می شود. البته میزان نهایی پاداش در پایان سال به تصویب هیات وزیران خواهد رسید. در بخش الزامات تحقق رشد اقتصادی در سال آینده مقرر شده است، برای دستیابی به رشد هدف سال 1404 در هر بخش و هر استان، دستگاه‌های اجرایی باید علاوه بر رتبه‌بندی و برنامه‌ریزی، به سهم خود عمل کنند. از منابع عمومی اختصاص یافته به بودجه سنواتی، در تأمین منابع لازم و مؤثر در رشد اقتصادی به تفکیک استان، به سازمان برنامه اعلام شود. همچنین تمامی دستگاه های اجرایی که نیاز به اخذ مجوز ماده 23 دارند، موظف به اخذ مجوز هستند. پایان شهریور درخواست پیشنهادی خود را به کمیسیون ماده ۲۳ ارسال کنید.

اولویت بندی طرح های تملک کالاهای سرمایه ای در سال 1404 بر اساس تعیین روش تامین مالی اعم از مشارکت دولتی-خصوصی، تولید، تامین منابع خارجی، واگذاری و فاکتورینگ و تعهد دستگاه اجرایی به انجام آن در زمان تعیین شده است. از مبادله توافقنامه ضمناً تخصیص نیمه دوم سال 1404 پروژه ها منوط به ثبت جایگاه فازهای پروژه در سامانه های سازمان نقشه برداری است.

یکی یکی از راه های تامین مالی پروژه های عمرانی نیمه تمام، همکاری دولتی و خصوصی است. یعنی با تامین مالی بخش دولتی و خصوصی پروژه نیمه تمام تکمیل و به بهره برداری می رسد و سرمایه بخش خصوصی یا تعاونی از محل درآمد مستهلک می شود.

لایحه بودجه 1404 که پیش بینی درآمد و هزینه های دولت برای یک سال است از ابتدا در سازمان برنامه و بودجه بوده است. مرداد در کارگروه ها تهیه و بررسی می شود و در نهایت قسمت اول لایحه اول است. آبان 1403 توسط رئیس جمهور تقدیم شورای اسلامی می شود.

فوتبال روزانه اینستاگرام
شرط افزایش حقوق کارمندان و فرهنگیان در سال 1404.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما