اخبار روز

شرایط و قوانین جدید فروش طلا اعلام شد.


به گزارش مانیبان؛ مهدی محدبیک نظر در خصوص آخرین وضعیت فعالان صنفی جواهر فروشان در اتصال به سامانه مودیان و بارگذاری اطلاعات حساب کاربری در این سامانه، گفت: فعالان صنفی طلا و جواهر بر اساس قانون پایانه های بازرگانی، از اصل دی در این ماه آنها موظفند اطلاعات خرید و فروش و فاکتورهای خود را به صورت الکترونیکی در سامانه مودیان بارگذاری کنند. از طریق تلفن همراه و اپلیکیشن های مختلف این امکان برای طلافروشان فراهم شده است تا اطلاعات صورتحساب الکترونیکی خود را در سامانه مالیاتی بارگذاری کنند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی همچنین گفت: همچنین شرکت های TSP یا ارائه دهندگان خدمات مالیاتی مورد اعتماد نیز می توانند صورتحساب طلافروشان را به صورت الکترونیکی در سامانه مودیان بارگذاری کنند و کسانی که رایانه یا تلفن همراه اندرویدی در اختیار ندارند. می توانید از پایانه های فروش اندروید استفاده کنید و داده های صورتحساب خود را در سیستم مودیان بارگذاری کنید.

وی همچنین گفت: برای طلافروشان اپلیکیشن موبایلی در نظر گرفته شده است که می توانند اطلاعات حساب خود را در سامانه مالیاتی بارگذاری کنند، علاوه بر این 8 شرکت ارائه دهنده خدمات مالیاتی معتبر از سازمان امور مالیاتی مجوز دریافت کرده اند که از طریق این امکان انجام می شود. این شرکت ها اطلاعات صورت حساب فعالان صنف طلا و جواهر را به صورت الکترونیکی بارگذاری کردند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی با اشاره به این نکته خاطرنشان کرد: برای طلافروشان هیچ افزایش نرخی وجود ندارد و قرار بر این نیست که برای خرید و فروش طلا مالیات اضافی به جز مالیات بر ارزش افزوده که از سود کسر می شود، اعمال شود. از فروشنده طلا و همچنین از کمیسیون طلا، طبق قوانین موجود و اصل طلا از آن معاف است، مالیات جدیدی اخذ نخواهد شد.

محدی بیکن نظر همچنین گفت: طبق قانون پایانه های طلافروشی از ابتدا دی در این ماه موظفند اطلاعات خود را در سامانه مالیاتی بارگذاری کنند، البته چون برای اولین بار است که طلافروشان از ابتدا مهلت داده شده اند. دی آنها می توانند از این ماه تا پایان زمستان سال جاری اطلاعات خرید و فروش خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

وی درباره تحقق درآمد مالیاتی امسال نیز گفت: 97 درصد درآمد مالیاتی در 9 ماهه امسال محقق شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال 100 درصد درآمد مالیاتی قانونی محقق شود. و جمع آوری کرد. با سیستم های در نظر گرفته شده

در روزهای اخیر در رسانه های مجازی برخی از کسانی که قبلا فرار مالیاتی داشته اند به این الزام برای ارائه صورتحساب مالیاتی و اتصال به سامانه جامع مودیان استناد کرده و شایعاتی مبنی بر اخذ مالیات 25 درصدی از آنها منتشر کرده اند. طلا، موجب نگرانی شده است، در حالی که چنین چیزی واقعیت ندارد و تنها بحث ارتباط فعالان صنعت طلا و جواهر با نظام مالیاتی مطرح است که مورد استقبال اکثر فروشندگان طلا و … تعداد معدودی که از پرداخت مالیات فرار کرده اند می ترسند شفاف شوند و به سیستم ها متصل شوند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا