اخبار روز

شرایط و جزئیات طرح جدید فروش ایران خودرو/سایت ثبت حساب و نمایندگی


جزئیات طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو چند روز پیش اعلام شد؛ همانطور که مشخص است با حذف سامانه یکپارچه، شرکت خودروسازی اکنون مسئولیت ثبت نام و احراز صلاحیت متقاضیان را بر عهده دارد و ثبت درخواست در سامانه هیچگونه حقی برای متقاضی ایجاد نمی کند.

به گزارش مانیبان، اوایل هفته جاری ایران خودرو در اطلاعیه ای نحوه ثبت درخواست خرید برخی از محصولات خود را اعلام کرد. این طرح پژو 207 دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما و محصول جدید ررا را ارائه می دهد و در اطلاعیه جدید ایران خودرو، 2 خودروی برقی Luna GRE و FAW Bestune NAT نیز اضافه شده است. ماشین های موجود

در هنگام ثبت درخواست خرید، هر متقاضی می تواند حداکثر پنج محصول را به ترتیب مطلوبیت انتخاب کند. از بین محصولات منتخب، درخواست مشتری برای هر خودرو در اولویت بندی قرار می گیرد و در نهایت در صورت کسب امتیاز لازم، تنها یک خودرو به عنوان درخواست نهایی مشتری در نظر گرفته می شود.

چه کسانی می توانند در این طرح ثبت نام کنند؟

این طرح شامل متقاضیان عادی، مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانان و مشمولان طرح تعویض خودروی فرسوده می شود و پس از 24 ساعت درخواست در سامانه ikcosales.ir ثبت می شود. مرداد تا یک شهریور 1403 انجام شد.

طبق اخبار غیررسمی، ظرفیت فروش جدید ایران خودرو حدود 80 هزار دستگاه است که از این تعداد 40 هزار دستگاه در طرح جوانان، 16 هزار دستگاه در طرح فرسوده و 24 هزار دستگاه نیز برای طرح عادی است.

حساب پروکسی فقط برای متقاضیان عادی

افتتاح حساب نیابتی به مبلغ 230 میلیون تومان از شرایط شرکت در این طرح برای متقاضیان عادی است. با توجه به تاخیر در هماهنگی های لازم بین برخی بانک های عامل و سامانه در آماده سازی بستر حساب پروکسی و مسدود شدن حساب در روز اول (21) مرداد، مدت تعیین شده برای نشان دادن و مسدود کردن حساب با افزودن یک روز، تا پایان نیمه شب یکشنبه (28) مرداد) با بانک های عملیاتی امکان پذیر است.

از این نظر مهلت ثبت درخواست در سامانه ikcosales.ir از ساعت 24 می باشد مرداد تا اول شهریور 1403 قابل انجام است.

متقاضیان طرح فرسوده مهلت ثبت نام در سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به نشانی WWW.NNHK.IR تا پایان ساعت 24 روز یکشنبه 28 می باشد. مرداد 1403 است.

ضمناً طبق ضوابط، مبلغ موجود در حساب پروکسی متقاضی تا زمان اولویت بندی و اعلام مسدود خواهد بود.

جزئیات طرح فروش جدید ایران خودرو

نمایندگی مجاز بانک ها برای حساب نماینده

متقاضیان می توانند به بانک های تجارت، صادرات، ملت، پارسیان، کرابهان، سپه، شهر، اقتصاد نوین، رفاه کار، آینده و قرض الحسنه مراجعه کنند. مهر موسسه اعتباری ایران، ملی، سرمایه، پاسارگاد، رسالت، پست بانک، سینا، دیگردشگری، کشاورزی، توسعه تعاون و ملت ها برای افتتاح حساب نمایندگی.

اولویت بندی و حذف متقاضیان بالاتر از ظرفیت تولید

تعداد ظرفیت در نظر گرفته شده برای اولویت بندی متقاضیان جزء ظرفیت تولید ایران خودرو تا پایان سال 1403 است، بنابراین متقاضیانی که اولویت آنها بالاتر از ظرفیت تولید بوده و خارج از صف تشکیل شده بر اساس اولویت های اعلام شده باشند حذف شده و ظرفیت ادامه روند نخواهد داشت. .

در اطلاعیه ایران خودرو تاکید شده است که ثبت درخواست در سامانه هیچگونه حقی برای متقاضی ثبت نام و دریافت خودرو ایجاد نمی کند و تعهد ایران خودرو تنها پس از اعلام نتایج اولویت بندی و ورود متقاضی در مرحله دوم با تماس با ایران خودرو و نهایی کردن ثبت نام. قرارداد منعقد و پول به حساب شرکت ایران خودرو واریز می شود.

آیا اولویت بندی بر اساس قرعه کشی است؟

نکته حائز اهمیت در مورد طرح پیش فروش ایران خودرو این است که به نظر می رسد با حذف سامانه یکپارچه، متقاضیان مجدداً از طریق قرعه کشی در اولویت قرار خواهند گرفت، در حالی که در اسفند 1401 اولین ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو فعال شد و کلیه متقاضیان واجد شرایط در لیست انتظار تحویل خودرو قرار گرفتند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا