اخبار روز

شرایط و امکانات اخذ وام فوری در بخش های مختلف! /تصویب طرح وام ازدواج فوری در مجلس!

به گزارش مانی بان، گرفتن وام فوری یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای انجام می شده است. امروزه شرایط اخذ وام فوری در هر بخش متفاوت است. از جمله این وام ها می توانید با وام فوری مسکن، ازدواج، درمان و … تماس بگیرید که متقاضیان هر یک از این وام ها می توانند با ارائه مدارک مشخص به بانک ها و مراکز ارائه شده مراجعه و وام فوری خود را دریافت کنند. مجلس طرح وام ازدواج فوری را تصویب کرد.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به برقراری ارتباط با سامانه وزارت مسکن به منظور استعلام سوابق متقاضیان این تسهیلات از سوی بانک ها گفت: بر اساس بند 3 بند الف تبصره 16 طبق قانون بودجه سال جاری، متقاضیانی که فرزند سوم یا بیشتر آنها متولد 1399/1/1 باشند، تسهیلات وام و سپرده، خرید یا ساخت مسکن تا سقف 200 میلیون تومان قابل پرداخت است.

وی با اشاره به تعدیل شرایط بهره مندی از تسهیلات مذکور گفت: از جمله مواردی که طبق ضوابط بانک های عامل باید کنترل می شد، فرم (ج) متعلق به متقاضی بود که به معنای استفاده یا عدم استفاده از متقاضی استفاده از امکانات دولتی، زمین، تسهیلات یارانه ای بررسی می کردند. اما با توجه به اینکه روح حاکم بر قانون جوانان جمعیت و حمایت خانواده، تشویق و تاکید بر داشتن فرزند است، بنابراین در بانک مرکزی به این نتیجه می‌رسیم که برای دریافت این تسهیلات باید این حکم حذف شود. و دستورالعمل مربوطه باید اصلاح شود و در روز چهارشنبه 7 تیر 1402 به شبکه بانکی ابلاغ شد.

حابی افزود: به عنوان مثال فرم (ج) متقاضی ممکن است قرمز باشد و از تسهیلات یارانه ای و تسهیلات دولتی استفاده کرده باشد اما به هر دلیلی ملکی را که در اختیار داشت فروخته است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بنابراین بانک ها از سه موضوعی که کنترل می کنند فقط دو موضوع را برای راستی آزمایی افراد بی خانمان با توجه به این تسهیلات ارزیابی می کنند. اولین نکته این است که در سامانه جامع پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی که لینک آن در اختیار بانک های عامل قرار می گیرد، وضعیت فعلی مالکیت متقاضی را بررسی می کنند، یعنی اگر در حال حاضر ملکی به نام وجود دارد. از شخص یا نه نکته دوم مراجعه به سامانه سمت بانک مرکزی است که مشخص می کند فرد خانه فعال دارد یا نه.

ادامه داد: بنابراین در صورتی که متقاضی ملکی به نام خود نداشته باشد و تسهیلات مسکن فعال نداشته باشد، بانک عامل می تواند نسبت به آن اقدام کند.

به گفته مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی بانک پنج ملت، صادرات، تجارت، پست بانک و مسکن به عنوان بانک های عامل این تسهیلات تعیین شدند و متقاضیان می توانند با مراجعه مستقیم به شعب این بانک ها از این تسهیلات بهره مند شوند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا