به گزارش مانیبان، مجید جودی معاون بنیاد مسکن و بازسازی مسکن روستایی در حاشیه نمایشگاه آبادیران در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری یک میلیون قطعه زمین به مناطق محروم روستایی و همچنین واگذاری متقاضیان وارونه مهاجرت بیان کرد: نسبت واگذاری زمین در سال های 1402 و 1403 یک میلیون قطعه زمین است که تاکنون 600 هزار قطعه زمین وارد سامانه شده است که از این تعداد 85 هزار قطعه زمین به این سامانه واگذار شده است. افراد واجد شرایط، یعنی افراد محروم ساکن روستا و افرادی که مهاجرت معکوس به روستا داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: این زمین ها به صورت رایگان یعنی اجاره به مدت 99 سال به واجدین شرایط واگذار می شود و این واگذاری ها در راستای محرومیت زدایی و ساخت مسکن برای مستضعفان و بر اساس مقررات تفاهم نامه ان بنا به اعلام بنیاد مصطفان و نهادهای حمایتی، علاوه بر مسکن روستایی، تسهیلات بلاعوض به ارزش 150 میلیون تومان تا دهم. 4 تا پرداخت میشه

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: مناسب سازی و بازسازی مسکن روستایی یکی یکی از مهمترین برنامه ها و اولویت ها مسکن بوده است و در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان تا کنون حدود 70 درصد واحدهای مسکونی مقاوم سازی و نوسازی شده است که به همین دلیل در سیل اخیر واحدهای پایینی آسیب دیدند.

جودی افزود: برای واحدهایی که در سیل اخیر خسارت دیده اند 350 میلیون تومان وام خیریه و 100 میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته ایم که پس از تایید پرداخت می شود.

همچنین رضا حمیدی، مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به روند بازپرداخت وام مسکن روستایی گفت: بهمن سال گذشته که سقف وام به 350 میلیون رسید، تا امروز نزدیک به 280 هزار متقاضی به بانک عامل مراجعه کرده اند که از این تعداد 180 هزار نفر به مرحله انعقاد قرارداد رسیده اند.

وی ادامه داد: متأسفانه شعب بانک های استانی با مانده منفی در پرداخت تسهیلات کند هستند.

مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: مردم وام 350 میلیون تومانی را به وام 350 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی و وام 550 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن ترجیح می دهند زیرا بهره بسیار کمتر است .

حمیدی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر میزان وام بلاعوض تاکنون توسط بنیاد مسکن، گفت: بنیاد مسکن از سال 94 تاکنون 11 هزار میلیارد تومان وام بلاعوض مسکن برای اقشار محروم پرداخت کرده است و در این مدت از محل انعقاد تفاهم نامه با نهادها 250000 خانه برای افراد محروم ساخته و تحویل داده شده است.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما