اخبار روز

شرایط واردات خودروهای جدید را اینجا بخوانید


به گزارش مانیبان، رئیس مرکز نوسازی ناوگان گفت: برای اعزام خودروهای فرسوده ۲ تا ۷ گواهی اسقاط نیاز است که این تعداد به نوع خودرو و رتبه انرژی بستگی دارد.

مهران سالاریه درباره آیین نامه اجرایی واردات خودروهای فرسوده گفت: برای واردات خودرو، داشتن خودروی فرسوده یا داشتن خودروی فرسوده به نام خود الزامی است، بنابراین طی مراحل شماره گذاری، خودروی فرسوده باید اسقاط شود و مالیات باید به ستاد نوسازی ناوگان ارسال شود، شماره.

رئیس نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با بیان اینکه اساسنامه الزامی به همراه نداشتن خودروی فرسوده را مقرر کرده است، افزود: متقاضی در مرحله اعزام و زمانی که نیاز به شماره گذاری خودرو دارد باید به نوسازی مرکزی مراجعه کند. در آنجا گواهی می گیرید، 35 میلیون تومان ضایعات می خرید (این مبلغ را سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده تعیین می کند)، سپس می توانید مجوز شماره گذاری را بگیرید و ماشین را تمیز کنید.

سالاریه در خصوص تعداد گواهی اسقاط مورد نیاز گفت: برای اعزام خودرو به ۲ تا ۷ گواهی اسقاط نیاز است که این تعداد به نوع خودرو و رتبه انرژی بستگی دارد. این مورد در آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون سازمان صنعت خودرو به صراحت مشخص شده است و متقاضیان می توانند گواهی اسقاط را اخذ و براساس آن خودرو مورد نظر را شماره گذاری کنند.

وی گفت: نکته دیگر مربوط به واردات خودروهای برقی و فول هیبریدی این است که این نوع خودروها با ارائه گواهی اسقاط مشمول تخفیف می شوند. متقاضیان می توانند از این فرصت استفاده کرده و خودروهایی با آلایندگی کمتر وارد کنند و هزینه شماره گذاری کمتری نیز بپردازند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا