اخبار روز

شرایط سفر با تاکسی اینترنتی در اربعین


به گزارش پی ام آپ، سید جواد سادات فریزنی رئیس مرکز سیاست گذاری و توسعه راهبردی وزارت راه و شهرسازی در خصوص حضور تاکسی های اینترنتی در ایام اربعین حسینی و تمهیدات این وزارتخانه در این زمینه اعلام کرد: یکی از سیاست های مهم در دوره جدید وزارت راه و شهرسازی در نظارت دولت بر جمعیت 13 با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، واحدهای فناور و خلاق با هدف رشد اقتصادی و افزایش اشتغال در بخش های مختلف در حال انجام است. رشته های مرتبط با وزارت راه و شهرسازی. در این راستا تلاش شده تا براساس دستور وزیر راه و شهرسازی از بسترهای تاکسی اینترنتی برای جابجایی مسافران بین شهرها در ایام اربعین استفاده شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: در نشستی با مدیران ارشد پلتفرم های تاکسی های اینترنتی مقرر شد چهار سکوی بهمراه، ماکسیم، اسنپ و تپسی به زائرین از 6 مرز اربعین خدمات رسانی کنند. . خسروی، مهران، چزابه، باشماق در ایام اربعین حسینی تمر هندی و شلمچه سرو کنید.

تردد سه مسافر با تاکسی های اینترنتی در سفرهای اربعین الزامی است

سادات ادامه داد: طبق توافقات انجام شده با بسترهای تاکسی اینترنتی، در ایام اربعین حسینی با سه سرنشین در اربعین سفر می کنند و موظف به رعایت حداکثر قیمت هستند.

تاکسی های اینترنتی باید معاینه فنی داشته باشند

سادات فرزنی با بیان اینکه یکی دیگر از توافقات انجام شده افزایش امنیت تاکسی های اینترنتی است و داشتن معاینه فنی تاکسی های اینترنتی یکی از الزامات سفر در اربعین با این بسترها است.

به گفته این مقام وزارت راه و شهرسازی، ارزیابی رانندگان نیز از دیگر مواردی است که باید رصد شود و رانندگان ایمن در این سفرها فعال باشند.

الزام بیمه مسافر و راننده توسط بسترهای اینترنتی

رئیس مرکز توسعه و سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی موضوع بیمه مسافران، رانندگان و تاکسی های پلت فرم را یکی دیگر از الزامات بهره مندی از این نوع سفر برشمرد و افزود: مقرر شد تا به مکانیزمی در سفر فکر کنید تا رانندگانی که بیش از 8 ساعت رانندگی می کنند بتوانند استراحت کنند. در انجام این کار به افزایش ایمنی بازدیدکنندگان توجه کرده ایم.

پیش بینی فعالیت بیش از 100 هزار تاکسی اینترنتی در سفرهای اربعین

سید جواد السادات خاطرنشان کرد: برآوردها حاکی از آن است که بیش از 100 هزار دستگاه خودرو برای سفر در ایام اربعین عملیاتی می شود.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا از ظرفیت این تاکسی ها برای تعداد سفرهای بین شهری و افزایش رفاه مردم پس از سفرهای اربعین استفاده کنیم.

وی گفت: استفاده از تاکسی های اینترنتی در سفرهای اربعین از امروز آغاز شده و تا پایان سفرهای اربعین ادامه دارد.

رئیس مرکز توسعه و سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی گفت: با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و بستر اینترنت، برای افرادی که علاقه مند به سفر مشترک هستند خدمات ارائه کنید. در همین راستا زائران محترمی که به سمت مرزهای اربعین حرکت می کنند و ظرفیت خالی دارند می توانند با اهدای ظرفیت خالی خودرو خود از سایر زائران در این مسیر به صورت رایگان پذیرایی کنند و یا هزینه سفر را به اشتراک بگذارند. این پلت فرم با احراز هویت رانندگان و جویندگان سوارکاری در ارتقای ضریب ایمنی سواری و ارتباط با زائران اربعینی نقش خواهد داشت.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا