اخبار روز

شرایط جدید معافیت سربازی اعلام شد.


به گزارش مانیبان، سردار موسی کمالی در حاشیه جلسه هماهنگی حرفه آموزی و اشتغال نیروهای مسلح اظهار داشت: نیروهای مسلح با جدیت برای کمک به اشتغال کشور در حوزه حرفه آموزی تلاش می کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون اردوی مهارت آموزی برای سربازان وظیفه در کشور فعال است، گفت: این طرح را با هدف تحقق شعار هر سرباز، یک مهارت تخصصی و پنج مهارت عمومی آغاز کردیم.

مشاور عالی قرارگاه تربیت سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: تا امروز بیش از یک میلیون و 650 هزار سرباز گواهینامه مهارت دریافت کرده اند و 850 هزار نفر از آنها وارد بازار کار شده اند.

کمالی با تاکید بر اینکه سربازی امروز نگاهی نو و انقلابی است، گفت: مهارت آموزی حق سربازی است و انتظار می رود سربازان آن را از فرماندهان خود مطالبه کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: خرید خدمت سربازی اجرا نمی شود و مشمولان غایب و غیر غایب باید وضعیت خدمت خود را مشخص کنند.

سردار تقی مهری درباره شایعه خرید پیش نویس گفت: چند سالی است که پیش نویس اجرا نمی شود بنابراین همه مردانی که به سن پیش نویس رسیده اند باید وضعیت پیش نویس خود را مشخص کنند.

وی گفت: خرید خدمت سربازی در دو مرحله از سال 1393 تا 1396 در قالب طرح تحریم مشمولان غایب اجرا شد و در حال حاضر برنامه ای در این زمینه وجود ندارد، بنابراین مشمولان غایب نباید انتظار خرید خدمت سربازی را داشته باشند.

سردار مهری افزود: شرکت کنندگان محترم به عدم حضور سربازی، محرومیت های اجتماعی از جمله عدم اشتغال در سازمان ها، موسسات خصوصی و دولتی، محرومیت از تحصیل، خروج از کشور و … توجه داشته باشند. خواهد آورد

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: زندانیان و خانواده های آنان می توانند اطلاعات بیشتر را از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام وظیفه کسب کنند.

معاونت وظیفه عمومی کرمان از تمامی کسانی که دارای کارت آماده خدمت هستند دعوت به عمل می آورد مرداد ماه اعلام شده برای اعزام به مراکز آموزشی و آغاز این دوران مقدس.

حسین حسینی گفت: بر اساس اطلاعیه سازمان خدمات رسانی فراجا، کلیه پذیرفته شدگانی که در تاریخ مقرر آماده خدمت هستند. مرداد در ماه 1403 دریافت کرده اند باید مراجعه کنند یکی از دفاتر خدمات الکترونیک پلیس (پلیس + 10) معرفی نامه مشمولان را به مراکز آموزشی اخذ و طبق اطلاعات مندرج در آن اقدام نمایید.

وی افزود: این دسته از مشمولان باید روز دوشنبه باشند مرداد در ماه 1403 در همان زمان و مکان اعلام شده در پوشش نامه شرکت کنندگان باید با تاییدیه مننژیت و واکسیناسیون مضاعف خود را معرفی و به دوره نیازمندی خدمت اعزام شوند.

معاون کل استان تاکید کرد: واجدین شرایط باید اصل مدارک مورد نیاز شامل: کارت آماده به خدمت، کارت مرجع، کارت واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص از جمله وضعیت احوال را ارائه دهند. ، گواهی فوت پدر و مادر و سایر موارد خاص لطفا همراه خود داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

منبع: خبرجو24


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا