اخبار روز

شرایط جدید دریافت وام های کوچک خیلی آسون شده!

وی با اشاره به اینکه بر اساس مدل جدید اعتبارسنجی، اعتبار محکومان مالی در شبکه بانکی به شدت کاهش می یابد، گفت: در مدل اعتبارسنجی جدید پوشش اعتبارسنجی از 30 درصد به 100 درصد و دقت اعتبارسنجی افزایش می یابد. از 60 درصد افزایش خواهد یافت. تا 88 درصد که مطابق با استانداردهای جهانی است.

محرمیان افزود: با توجه به تاکید بانک مرکزی بر تسهیل تامین مالی خرد برای شهروندان، گفت: این مدل اعتبارسنجی کمک شایانی به اجرای این برنامه بانک مرکزی خواهد کرد. همچنین تلاش می شود تا تسهیلات خرد به صورت کاملا الکترونیکی و بدون حضور فیزیکی در شعبه به متقاضیان ارائه شود.

یعنی طبق برنامه بانک مرکزی در آینده نزدیک بانک ها به متقاضیان بر اساس اعتبار حساب هایشان وام اعطا خواهند کرد.

به گزارش بانک مرکزی، محرمیان اجرای طرح چک الکترونیکی را از دیگر برنامه های بانک مرکزی دانست و گفت: با اجرای قانون جدید چک اعتبار این سند احیا شد. تعداد چک های برگشتی کاهش چشمگیری داشته و تعداد زندانیان مربوط به چک از 10 نفر در روز به یک نفر در هر سه روز کاهش یافته است.

وی افزود: چک الکترونیکی یکی از مراحل اجرایی قانون جدید چک است که در حال حاضر 11 بانک به مشتریان خدمات چک الکترونیکی ارائه می دهند و تعداد تراکنش های چک الکترونیکی از مرز هزار میلیارد تومان گذشته است. بر اساس قانون، بانک مرکزی موظف است تا سال سوم برنامه هفتم، چک های کاغذی را برداشت و با چک های الکترونیکی جایگزین کند.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی سامانه چک های در راه را که امکان مشاوره با ذینفع در مورد وضعیت اعتباری صادرکننده چک را فراهم می کند را از دیگر خدمات در این زمینه عنوان کرد و افزود: اعتبار چک. سامانه ای که برای هر فرد سقف اعتباری مبلغ چک را تا سقف معینی فراهم می کند نیز از برنامه های مستمر بانک مرکزی در حوزه بانکداری الکترونیک است.

محرمیان در خصوص سامانه سیاق نیز گفت: با راه اندازی این سامانه امکان مسدودسازی حساب صادرکنندگان چک بلامحل فراهم می شود. همچنین با همکاری قوه قضائیه از طریق این سامانه می توان بلافاصله پس از حکم قضایی، حساب های بدهکار را مسدود کرد.

وی اصلاح نظام تعرفه ای را از دیگر برنامه های اجرا شده در حوزه بانکداری الکترونیک عنوان کرد و گفت: در صورت عدم اجرای این برنامه، سرمایه گذاری در حوزه سیستم های پرداخت و پایداری شبکه با مشکل اساسی مواجه می شویم. . در معرض خطر است که خوشبختانه با همکاری اتحادیه ها و گروه های ذی نفع این اصلاح به درستی انجام شد.

شخصی سازی خدمات بانکی

پیمان قربانی رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت گفت: حرکت به سمت بانکداری آنلاین هوشمند با شخصی سازی خدمات بانکی برای مشتریان یکی از اهداف اصلی بانکداری الکترونیک و سیستم های پرداخت است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در سیستم بانکی داشتیم این بود که اکثر محصولات یکسان در نظر گرفته شدند و تفاوتی بین مشتریان وجود نداشت و قرار است در بانکداری الکترونیک به دنبال شخصی سازی باشیم که در تامین مالی تاثیرگذار باشد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا