اخبار روز

شرایط ثبت نام وام ضروری بازنشستگان 1403.


به گزارش مانیبان، علی اکبر عیوضی دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران در خصوص موضوع وام بازنشستگان گفت: مرحله اول وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1403 قبل از مرداد پرداخت شد و مابقی واجدین شرایط. متقاضیان پس از این مزایا. تعداد مشمولان وام مرحله اول در سراسر کشور حدود 40 هزار نفر بوده است.

وی افزود: این شایعه که افرادی که وام دریافت می کنند باید عضویت مراکز بازنشستگی در مناطق و شهرستان های کشور را داشته باشند کذب محض است و عضویت شرط دریافت وام نیست. بارها اعلام کرده ایم که برای بهره مندی از وام نیازی به عضویت در مرکز نیست و تنها با ثبت نام غیرحضوری امکان برقراری وام وجود دارد. حتی اعلام کردیم در صورت درخواست «شماره عضویت کنون» در سایت، لطفا از شماره پنج صفر «00000» برای تکمیل مراحل وام استفاده کنید.

عیوضی با تاکید بر اینکه بازنشستگان تامین اجتماعی نباید تحت تاثیر شایعات با نیت سوء قرار بگیرند، گفت: پنج شرط اصلی برای دریافت وام ضروری برای بازنشستگان تامین اجتماعی وجود دارد. در ابتدا فرد باید مستمری خود را از بانک رفاه دریافت کند و حساب داشته باشد. دوم اینکه به هیچ بانکی در کشور بدهکار نباشید. ثالثاً تلفن همراه شما باید به نام خودتان باشد. چهارم اینکه چک بدی ندارد و در سه سال اخیر از تسهیلات بانک رفاه استفاده نکرده است. این قوانینی است که بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی برای وام وضع می کنند.

دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران این ادعا را که برخی ادعا می کنند ارتباط سیستمی بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی کامل است و بررسی وضعیت مالی آنها در سازمان تامین اجتماعی انجام نمی شود را رد کرد. . ، تصریح کرد: تاکنون هیچ گونه اختلالی در این منطقه به ما اطلاع داده نشده است. اکثر افرادی که در این مورد مشکل دارند افرادی هستند که قبلاً مشکل داشتند یکی اقوام یا دوستان آنها با دریافتی ها و حکم بازنشستگی خود ضامن وام شدند. اشتباه آنها این است که چندین برابر سقف حقوق را تضمین می کنند و به همین دلیل هر جا که در بانک ها تسویه حساب می شود باز هم در سیستم الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی مشکل دارند. لذا این عزیزان باید توسط بانک عامل مشکل خود را حل کنند.

این فعال حقوق بازنشستگان کشور تصریح کرد: خدمات سازمان تامین اجتماعی به ویژه در حوزه خدمات الکترونیک و بسیاری از خدمات دیگر کارنامه قابل قبولی نداشته است که کارنامه خوبی در ذهن بازنشستگان به جا بگذارد. این در حالی است که سازمان متعهد به ارائه خدمات حتی در صورت اختلال در سیستم هایش است.

وی با اشاره به سوال نهایی سامانه های سازمان تامین اجتماعی در زمانی که کارگران و مستمری بگیران برای دریافت خدمات درمانی مراجعه می کنند، گفت: هم در طرح کرامت رضوی و هم در حوزه درمان و بیمه تکمیلی در سال های اخیر با مشکلات و مشکلاتی مواجه بوده ایم. به خصوص امسال درمان تامین اجتماعی این روزها در ضعیف ترین حالت خود قرار دارد. این در حوزه درمان مستقیم بیشتر از درمان در مراکز طرف قرارداد بوده است.

عیوضی تصریح کرد: پنج ماه است که بازنشستگان از جیب خود بیمه تکمیلی می پردازند و در عین حال خدماتی دریافت نکرده اند. همانطور که از مستندات مشخص شد، شرکت آتیه سازان حافظ در این مدت مبالغ مربوطه را از سازمان تامین اجتماعی دریافت نکرده و دچار مشکل شده است. این در حالی است که این سازمان طی این پنج ماه مبالغ مربوط به بیمه تکمیلی را از حقوق بازنشستگان کسر کرده است. شرکت بیمه آتی در صورت عدم دریافت وجه چگونه می تواند خدمات ارائه دهد؟ این در حالی است که تامین اجتماعی باید علاوه بر مبلغ کسر شده از حقوق بازنشستگان، حق بیمه تکمیلی خود را نیز پرداخت کند.

دبیر کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی استان تهران با اشاره به تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان و تاخیر چند روزه در سال گذشته گفت: بارها تاکید کرده ایم که از بودجه سازمان تامین اجتماعی هزینه شود. برای افراد غیر بازنشسته مشکلات مذهبی دارند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا