اخبار روز

شرایط اخذ وام خودرو در سال 1403 چیست؟

به گزارش بازتاب آنلاین، خرید خودرو یکی از کارهایی است که مردم برای آسودگی هر چه بیشتر برنامه ریزی و انجام می دهند و نیازهای اولیه خود را تامین می کنند. با افزایش قیمت خودرو در سال های اخیر، نیاز به اجرای طرح های مختلف مربوط به تعویض و خرید خودرو و همچنین برخورداری لایه های مختلف از این طرح ها افزایش یافته است، به ویژه اینکه خودرو به نوعی به سرمایه گذاری تبدیل شده است. بانک های مختلف کشور امکان خرید این محصول را در اختیار مردم قرار می دهند.

اقتصاد آنلاین در پیامی نوشت: وام خودرو 1403 توسط بانک های دولتی یا خصوصی ارائه می شود. متقاضیان با توجه به سرمایه اولیه و خودروی مورد نظر خود می توانند از این طرح ها استفاده کرده و صاحب خودرو شخصی شوند.

با توجه به اینکه کمک های دریافتی فقط برای متقاضیانی اعمال می شود که مایل به خرید خودرو هستند. برای کنترل حجم این وام و جلوگیری از رفتن آن به جهات دیگر، افراد باید ابتدا ثابت کنند که قصد خرید خودرو دارند تا سپس بتوانند از بانک کمک بلاعوض یا وام خرید خودرو 1403 دریافت کنند.

مردم همچنین باید بدانند که وام خودرو انواع مختلفی دارد و هر فردی با توجه به شرایط خود می تواند مناسب ترین نوع وام را انتخاب کند.

وام خودرو از بانک های دولتی: بانک های دولتی پس از بررسی شرایط و مدارک متقاضیان خرید خودرو، مبلغ مشخصی را به عنوان تخفیف به مردم ارائه می کنند و قوانین بازپرداخت را تعیین می کنند.

وام خودرو از بانک های خصوصی: بانک های خصوصی نسبت به سازمان های دولتی کمک بیشتری به متقاضیان می کنند و گرفتن وام از آنها را می توان بسیار راحت دانست. افراد باید شرایط اخذ وام مانند معرفی ضامن و ارائه مدارک مربوط به خرید خودرو را داشته باشند.

خودروهای فرسوده: دارندگان خودروهای فرسوده می توانند در طرح های موجود مانند طرح نقدی یا طرح جایگزینی برای دریافت یارانه شرکت کرده و با ثبت نام در سامانه های معتبر یارانه دریافت کنند. 1403 ثبت نام وام خودرو در بانک های مختلف ایران مانند ملت، تجارت، سامان، رفاه، ملی، سپه و صادرات انجام شده است و اغلب افراد برای دریافت تسهیلات نیاز به ارائه یک یا چند نفر به عنوان ضامن دارند. هر چه میزان یارانه بیشتر باشد، مبلغ هر قسط نیز بیشتر می شود و فرد باید ماهانه مبلغ مشخصی را به بانک بپردازد.

شرایط دریافت وام خودرو 1403 از بانکی به بانک دیگر متفاوت است و تا حدودی متفاوت است، اما اکثر ارگان های دولتی و خصوصی برای اعطای تسهیلات یکسری الزامات را تعیین کرده و به متقاضیان اعلام می کنند که لیست اصلی ترین موارد در آن درج شده است. ادامه دارد و برای مشتریان قابل خواندن است.

*سن متقاضی باید بالای 18 سال باشد.

* شخص باید مدرکی مبنی بر عدم سابقه چک نقدی یا پرداخت معوق ارائه دهد.

*وضعیت مردان زیر 50 سال باید مشخص شود.

*فردی باید قصد خرید خودرو را داشته باشد و مدارک آن را ارائه دهد.

*ارائه ضامن معتبر الزامی است.

* اثبات توانایی متقاضی و ضامن وی در پرداخت اقساطی طبق فرم قانونی یا مدارک مربوط به تجارت.

* ضامن باید در مرکز رسمی کار کند یا در صورت کار آزاد پروانه کسب ارائه دهد.

*هر بانکی برای حمایت مالی سقف مشخصی در نظر گرفته است و امکان ارائه سود بیشتر از سقف تعیین شده وجود ندارد.

* گاهی ممکن است فردی که در گذشته وام خودرو گرفته است دوباره نتواند آن را دریافت کند.

افراد برای دریافت خدمات از برخی مراکز ابتدا باید سپرده گذاری کنند. به عنوان مثال، افراد می توانند مبلغ مشخصی را به مدت 2 تا 6 ماه یا بیشتر به بانک سپه واریز کنند و سپس سود دریافت کنند. بدین منظور داوطلبان باید به عنوان میانگین حساب بانکی مورد نظر خود اطلاعاتی در مورد مبلغ درخواستی به دست آورند. افزایش میزان یارانه خرید خودرو با سپرده گذاری در بانک ها امکان پذیر است. به عنوان مثال افراد می توانند پس از واریز در بانک ملت، هر چهار ماه یکبار معادل مبلغ سپرده، یارانه دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام خودرو ۱۴۰۳ ممکن است بین بانک های دولتی و خصوصی متفاوت باشد. اما آنچه در همه بانک ها یکسان است این است که تمامی مراکز مدارک شناسایی ضامن را می خواهند و مدارک مربوط به خرید خودرو از متقاضیان و همچنین مدارک شناسایی ضامن و موارد مربوط به فعالیت وی نیز ارائه شود. لیست تمامی اقلام به شرح زیر است.

* اصل و کپی شناسنامه و شناسنامه متقاضی

* عکس شخصی متقاضی

* اسناد مربوط به سیستم خدمات، به عنوان مثال. ب- کارت پایان خدمت برای مردان زیر 50 سال

* فاکتور خرید خودرو پروفرما و اسناد مالکیت خودرو مانند: ب. نقشه

* اصل مدرک و کپی شناسنامه و شناسنامه اسپانسر

* کپی و اصل گواهی اشتغال به کار ضامن و پروانه وکالت یا پروانه کسب مشاغل آزاد

*مسائل مربوط به واریز در صورت نیاز

*در صورت نیاز چک ماهیگیر

گواهی اقامت و گواهی ثنا

233217

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا