اخبار روز سینما جهان

فیلم های شاهرخ خان در لیست 10 فیلم پرفروش دنیا!/جزئیات

۲ فیلم سینمای هند «سالار» از پرابهاس و «دانکی» شاهرخ خان در لیست پرفروش‌های بازار بین‌المللی در کنار «آکوامن» و «وانکا» قرار گرفتند.

«آکوامن و پادشاهی گمشده» با فروش 108 میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکران خود به اولین فیلم سینماهای جهان تبدیل شد.

رتبه دوم به «وانکا» رسید که 50.9 میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع آن را به 247 میلیون دلار رساند.

مقام سوم به فیلم اکشن هندی «سالار قسمت ۱ – آتش بس» با بازی پرابهاس و کارگردانی پراشانت نیل رسید که 39 میلیون دلار از جمله 5.5 میلیون دلار از فروش آمریکای شمالی به دست آورد.

یک فیلم هندی دیگر، کمدی-درام «دانکی» در مورد مهاجرت با بازی شاهرخ خان، بازیگر معروف بالیوود و کارگردانی راجکومار هیرانی، کارگردان پرکار، تهیه کننده فیلم هایی مانند  «۳ احمق» و «پی‌کی» رتبه چهارم فروش سینماها را در شب کریسمس به خود اختصاص داد. . موضوع اصلی فیلم یک روش مهاجرت غیرقانونی است که به مهاجرت دانکی معروف است. تاپسی پانو، ویکی کائوشال و بومان ایرانی دیگر بازیگران این فیلم هستند. این فیلم که اکران خود را در سینماها از پنجشنبه  ۲۱ دسامبر  آغاز کرد، در مجموع 23.8 میلیون دلار فروخته است.

دوشنبه، روز کریسمس نیز در هند تعطیل رسمی است، اما از آنجایی که برخلاف غرب تعطیلات غالب در این کشور نیست و سالن‌های تئاتر باز هستند، انتظار می‌رود فروش «سالار» و «دانکی» افزایش یابد.

انیمیشن پربازبینی «مهاجرت» با 20.2 میلیون دلار در رده پنجم این آخر هفته و مجموع دو هفته آخر 34.2 میلیون دلار قرار گرفت.

درام جنایی چینی «سفر بی پایان» که هفته گذشته مقام اول گیشه‌های  این کشور را به خود اختصاص داد، در آخر هفته 15 میلیون دلار فروخت و در رتبه ششم جهان قرار گرفت. این فیلم از زمان اکران تاکنون در مجموع 59.6 میلیون دلار فروش داشته است.

«آرزو» دیزنی نیز با فروش 10.7 میلیون دلار در جایگاه هفتم قرار گرفت و مجموع فروش جهانی خود را به 144.2 میلیون دلار رساند.

فیلم حماسی نبرد دریایی کره‌ای «نوریانگ: دریای مرگبار»، سومین فیلم از سه گانه کیم هان مین پس از «دریاسالار: جریان‌های خروشان» و «هانسان: اژدهای خروشان» در 20 دسامبر در کره اکران شد و 9.3 میلیون فروش داشت. دلار جایگاه هشتم را در فروش جهانی به خود اختصاص داد.

 «بازی‌های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها»  با فروش ۷ میلیون دلاری در جایگاه نهم قرار گرفت و مجموع فروش را به ۳۱۴.۴ میلیون دلار رساند.

در جایگاه دهم، یکی دیگر از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای کره با عنوان «روز ۱۲.۱۲» ۶.۲ میلیون دلار فروخت. مجموع درآمد این فیلم تاکنون 62.8 میلیون دلار بوده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا