اخبار روز

شاعر “سه‌گانه‌های اسرارآمیز” که اهل چهارحال و بختیاری بود در 64 سالگی درگذشت!

در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، مسئول فرهنگی و رسانه‌ای به مردم خبر درگذشت فرزان شاعر این منطقه، مرتضی حامدی شهرکی، را اعلام کرد. این شاعر محلی که به ملقب “فرزان” شناخته می‌شد، در سن 64 سالگی از دنیا رفت.

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، حجت‌الله شیرانی در عصر یکشنبه اظهار داشت که مرتضی حامدی شهرکی متخلص به فرزان، در سال ۱۳۳۸ در شهر کیان به دنیا آمده و به مدت سال‌ها در حوزه آموزش و پرورش در نقش معلم، خدمت کرده است. وی افزود که این شاعر مردمی، به یادگار مانده با ۹ جلد کتاب شعر و برخی آثار پژوهشی است.

با بیان اینکه فرزان، در خلق واژگان و به کارگیری آن‌ها در سرودن اشعار به زبان فارسی و ترکی، توانایی بالایی داشت، حجت‌الله شیرانی تسلط او بر مفاهیم فلسفی و روانشناسی را از ویژگی‌های برجسته کار او برشمرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در پایان، اشاره کرد که فرزان، در سرودن اشعار، توانایی سادگی و صمیمت را به خوبی احساس می‌کرد و در برخی آثار دیگر، با پیچیدگی‌های کلامی، مهارت خود را بر زبان فارسی به نمایش گذاشت.

با تسلیت فقدان شاعر بزرگ چهارمحال و بختیاری، مرتضی حامدی شهرکی، به خانواده و دوستداران او، جامعه فرهنگ و ادب استان نیز این اتفاق را تلخیص داده است. بررسی دقیق آثار وی، نشان داد که لحن و شعر او دارای ویژگی‌های ممتاز دیگری است. پیکر فرزان حامدی شهرکی در یازدهم شهریور ۱۴۰۲ در آرامستان شهر کیان به خاک سپرده شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: کتاب اول او به نام “کلیات دیوان اشعار؛ شامل فانوس بهارستان ققنوس” در سال ۱۳۸۴ منتشر شد. کتاب هایی مانند “افسانه زندگی”، “الماس های گمشده”، “برهنه و برف”، “سه گانه های اسرارآمیز”، “می‌گویم…می‌گوید…”، “هزار منقار”، “چکامه های سبز” و “دنیز آناسی: مجموعه اشعار ترکی” نیز از دیگر آثار او به شمار می روند.

شاعر "سه‌گانه‌های اسرارآمیز" که اهل چهارحال و بختیاری بود در 64 سالگی درگذشت!

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا