اخبار روز

شارژ 350 هزار تومانی کارت بانکی این مادران


مدیرکل بهداشت، رفاه و درمان اجتماعی کمیته امداد با اشاره به اجرای طرح «حمایت از مادران باردار و کودکان زیر 2 سال از دهک درآمد اول» توسط وزارت رفاه، گفت: همچنین در اجرای طرح حمایت از مادران باردار و شیرده دارای سوءتغذیه که توسط کمیته امداد تهیه شده است، تصریح کرد: هیچ گونه همپوشانی در این زمینه وجود ندارد. به عبارتی مادرانی که از کمیته امداد کمک می گیرند، از سوی وزارت رفاه اجتماعی حمایت نمی شوند.

مجتبی احمدلو با تشریح طرح های حمایتی کمیته امداد و با بیان اینکه این نهاد از سال های اخیر تاکنون چندین طرح حمایتی برای کمک به نیازمندان اجرا کرده است، تصریح کرد: طرح امنیت غذایی کودکان بدغذا توسط کمیته امداد اجرا شد که در چند سال گذشته مددکاری انجام شد. سال ها. اما در سال اعتبارات جاری به وزارت رفاه تحویل داده شد.

مدیرکل بهداشت، بیمه اجتماعی و درمان کمیته امداد یادآور شد: از سوی دیگر وزارت بهزیستی در سال جاری تمامی مادران دهک اول درآمدی در هشت استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، ایلام، فارس را شناسایی کرد. ، کهگلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان و هرمزگان و با سرانه 400 هزار تومانی به صورت آزمایشی با بار حساب خود مقایسه کردند. این در حالی است که کمیته امداد از سال 1398 (به مدت پنج سال) به صورت جداگانه از مادران باردار و شیرده با همکاری بنیاد علوی و وزارت بهداشت حمایت می کند.

وی درباره اجرای این طرح توضیح داد: در این طرح 60 هزار مادر باردار و شیرده (از ابتدای بارداری تا 2 سال شیردهی) که سوءتغذیه آنها از سوی وزارت بهداشت مشخص شده و به کمیته امداد معرفی می شوند. افرادی که در دهک های اول تا پنجم درآمدی هستند توسط وزارت بهداشت شناسایی و برای کمک معرفی می شوند و سپس از طریق اعتبارات بنیاد علوی حمایت می شوند.

احمدلو درباره نحوه حمایت از مادران مشمول این طرح توضیح داد: طبق برنامه ریزی انجام شده، کارت ها به صورت کارت بانکی بدون نقد به مبلغ 350 هزار تومان بارگیری می شود. در همین راستا برای مادران واجد شرایط پس از برداشت از کارت های بانکی جهت اطلاع و خرید در فروشگاه ها پیامک ارسال می شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به اعتباراتی که بنیاد علوی در سال جاری در اختیار کمیته امداد قرار داده است، کارت بانکی هر مادر 350 هزار تومان شارژ می شود، گفت: کارت های بانکی مشمولان تا آذرماه به صورت دوره ای شارژ می شود. لیست اسامی مادران دیماه هم ارسال شد.

مدیر کل بهداشت، تامین اجتماعی و درمان کمیته امداد ادامه داد: مادران دهک های درآمدی یک تا پنج باید داشته باشند. یکی شاخص های سوء تغذیه باشند تا بتوانند از این حمایت برخوردار شوند. این مادران الزاما تحت پوشش کمک نیستند و تا زمانی که وزارت بهداشت آنها را به ما ارائه دهد و شرایط فوق را داشته باشند از این خدمات بهره مند خواهند شد.

احمدلو در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه وزارت رفاه اجتماعی و کمیته امداد طرح حمایت از مادران باردار و شیرده را به صورت جداگانه اجرا کرده اند، آیا امکان دارد برخی از مادران هم از وزارت رفاه اجتماعی کمک و هم حمایت دریافت کنند؟ در عین حال لذت ببرید؟ وی تصریح کرد: هیچ تداخلی در این زمینه وجود ندارد. به عبارت دیگر آن دسته از مادرانی که کمک می گیرند، از سوی وزارت رفاه اجتماعی حمایت نمی شوند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا