اخبار روز سینما جهان

سیگورنی ویور شیر طلای افتخاری ونیز ۲۰۲۴ را به خانه می‌برد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین – سیگورنی ویور، بازیگری که سه نامزدی اسکار را در کارنامه دارد، شیر طلایی یک عمر دستاورد هشتاد و یکمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز را دریافت می کند.

ویور گفت که این جایزه را به همه فیلمسازان و همکارانی که در طول سال ها با آنها کار کرده است تقدیم می کند.

مهر نوشت: آلبرتو باربرا، مدیر هنری ونیز، با اشاره به اینکه بازیگران کمی هستند که بتوانند با سیگورنی ویور رقابت کنند، تاکید کرد که او کار خود را از تئاتر آغاز کرد و با فیلم «بیگانه» ساخته ریدلی اسکات، مخاطبان بزرگ سینما را به دست آورد. جذب شد و به سرعت به چهره نمادین دهه 1980 تبدیل شد.

وی افزود: او در آن دهه تصویری بی سابقه از یک قهرمان زن در ژانر فیلم های اکشن خلق کرد و توانست با مدل های مردی که تا آن زمان بر فیلم های حماسی و ماجراجویی تسلط داشتند، پیروزمندانه رقابت کند.

کارگردان ونیز همچنین به همکاری ویور با سینماگرانی چون جیمز کامرون، پل شریدر، پیتر ویر، مایکل آپتد، رومن پولانسکی، ایوان رایتمن، مایک نیکولز و آنگ لی اشاره کرد و گفت: شیر طلایی یک عمر دستاورد به معنای تجلیل از یک چهره است. که با پیچیده‌ترین سینمای هنری و فیلم‌هایی که خلق کرده، با مردم به شیوه‌ای صریح و بدیع ارتباط برقرار می‌کند و در عین حال به خودش وفادار می‌ماند.

در سال‌های اخیر، ویور در فصل 4 سریال فرانسوی برنده جایزه امی بین‌المللی با مدیر من تماس بگیرید بازی کرد و در سال 2020 سالینجر فیلیپ فالاردو روی پرده نقره‌ای ظاهر شد که در برلین 2020 افتتاح شد. «خانه خوب» ساخته والاس ولودارکسی، «آواتار: آبراه» ساخته جیمز کامرون و «مستر باغبان» ساخته پل شریدر از دیگر فیلم های اخیر او هستند. او همچنین در مینی سریال آمازون، آلیس هارت، گل های گمشده، نقش آفرینی کرد و به زودی در کمدی تاریک Dust Bunny در کنار مدز میکلسن و The Narrows با مایلز تلر و آنیا تیلور جوی بازی خواهد کرد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا