اخبار روز

سیگنال عمان دلار را نابود کرد؟

در روزهای اخیر تیر قیمت دلار تحت تاثیر برخی سیگنال های سیاسی قرار نگرفت و مانند دیروز در انتهای کانال 49 هزار تومان معامله شد.

بار دیگر سیگنال مسقط توانست از افزایش قیمت در بازار ارز جلوگیری کند. در عین حال، برخی از معامله گران بر این باورند که تاثیر اخبار سیاسی مطلوب بر بازارهای مالی کاهش یافته و تنها یک روز دیگر ادامه دارد. به نظر آنها تنها اخبار موثق و موثر در مورد برجام می تواند مقاومت دلار برای ماندن در کانال های قیمتی فعلی را بشکند.

دیدار روز گذشته وزیر امور خارجه ایران با همتای عمانی خود در تهران به گمانه زنی ها درباره معاملات پشت پرده دامن زد. معامله گران امروز گفتند که تاثیر این جلسه در روزهای آینده در بازار فارکس منعکس خواهد شد. این در وسط است خرداد سفر پادشاه عمان به ایران نشان داد که بازار در روزهای آینده مملو از اخبار مثبت و منفی است که بازار ارز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
پیام عمان برای لغو تحریم ها چیست؟

السید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان شب گذشته در راس هیاتی دیپلماتیک به تهران سفر کرد و با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد. امیر عبداللهیان در این دیدار از تلاش‌های سازنده کشور برای کمک به رفع تحریم‌ها و بهبود و ارتقای روابط با برخی از کشورهای منطقه قدردانی کرد.

به طور سنتی، بازارهای مالی با سیگنال اخبار سیاسی مطلوب وارد روند نزولی می شوند. با این حال، به گفته اقتصاددانان، افزایش تورم و رشد انتظارات تورمی در نهایت اثر یک رویداد را برای یک روز حفظ می کند و نرخ دلار همیشه تمایل به افزایش دارد.
کارشناسان اقتصادی معتقدند کف قیمت دلار در محدوده 48 میلیون و 600 هزار تومان است. آنها معتقدند در حالی که نهاد سیاستگذاری تلاش می کند از ورود قیمت دلار به کریدور 50 هزار تومانی جلوگیری کند، اما نشان می دهد که قصدی برای بازگشت قیمت به کانال های پایین تری ندارد.

امروز قیمت دلار در بازارهای اطراف نیز با کاهش محدود مواجه شد. درهم امارات با افت 60 تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت 13 هزار و 460 تومان رسید. دلار سلیمانی نیز با قیمت 47 هزار و 800 تومان معامله شد و نزدیک به 500 تومان کاهش یافت. و رشد محدودی داشت. دلار هرات نیز 100 تومان کاهش یافت و 48 هزار و 560 تومان معامله شد.

به خواندن ادامه دهید:

۲۲۰

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا