اخبار روز

سیگنال شب ظریف برای بازار دلار/طلا و سکه سر به فلک کشیده!

به گزارش بازتاب آنلاین، بازیگران خارجی تهران از سومین روز هفته در حالی به کار خود ادامه دادند که عصر دیروز خبر استعفای ناگهانی محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه و … یکی یکی از بستگان مسعود پزشکیان چند ساعت پس از اعلام اسامی وزرای پیشنهادی به شورای اسلامی، غافلگیری در دولت چهاردهم رخ داد.

این موضوع مورد توجه معامله گران قرار گرفت چرا که آنها معتقد بودند اعلام اسامی وزرای پیشنهادی و حضور افرادی مانند ظریف می تواند تاثیر مثبتی بر بازار ارز داشته باشد.

تاثیر استعفای ظریف بر بازار دلار

بر این اساس پس از این اتفاق روز دوشنبه در بازار، معامله گران نظرات متفاوتی درباره کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم و استعفای محمدجواد ظریف داشتند. برخی از ترکیب این لیست راضی بودند و آن را با وعده های رئیس جمهور منطبق دانستند و گروهی دیگر از این لیست انتقاد کردند.

موضوعی که احساسات تعدادی از معامله گران را تحت تأثیر قرار داد و تا حدودی بر نگرش آنها نسبت به آینده تأثیر منفی گذاشت.

ثبت نام خودرو موضوع داغ بازار دلار است

در کنار این خبر، ثبت نام خودرو و محاسبه حاشیه سود برخی از دلالان همچنان داغ ترین موضوع بازار است. لازم به ذکر است که در روزهای اخیر یکی شرکت های خودروسازی برای برخی از محصولات خود به فروش استثنایی و پیش فروش دست یافته اند.

اما در این شرایط شاخص ارز در تهران چه نوساناتی داشت؟

بر اساس شواهد موجود، قیمت ها در معاملات لحظه ای روز دوشنبه حمایت و عمدتاً صعودی بودند.

به این ترتیب قیمت دلار که در معاملات دیروز به زیر 60 هزار تومان رسیده بود، امروز کانال مذکور را اشغال کرد و تا سطوح 60 هزار و 250 تومانی صعود کرد.

فعالان بازار گفتند که لایحه آمریکایی امروز تحت فشار چندین جناح قرار دارد. ابتدا قیمت تتر که دیروز زیر 59 هزار تومان بود، امروز به بالای 60 هزار تومان رسید.

دوم اینکه قیمت درهم نیز امروز با 100 تومان افزایش به محدوده 16360 تومان رسید. این موضوع از چند روز گذشته حائز اهمیت است یکی تزریق درهم به عنوان یکی از عوامل کاهش نوسانات دلار اعلام شد.

قیمت دلار در هرات که روز گذشته تا سطح 59 هزار و 200 تومان کاهش یافت، امروز نیز به سمت نیمه کانال فوق حرکت کرد.

قیمت طلا و سکه علاوه بر نرخ ارز چگونه رشد کرد؟

هر اونس طلا در معاملات نقدی امروز با 35 دلار افزایش به 2467 دلار رسید.

در بازار داخلی طلای 18 عیار و سکه امامی تحت تاثیر بازار جهانی و قیمت دلار افزایش قیمت داشت.

بر این اساس و بر اساس اطلاعات سایت اتحادیه طلا و جواهر، قیمت طلا امروز 3 میلیون و 542 هزار تومان به فروش می رسد. همچنین سکه امامی وارد کانال 42 میلیون تومان شد و ارزش 42 میلیون و 300 هزار تومان را به ثبت رساند.

2233333

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا