اخبار روز

سیگار کشیدن باعث کوچک شدن مغز می شود

یورو نیوز: مطالعات جدید نشان می دهد که سیگار کشیدن مغز را کوچک می کند و خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد.

محققان آمریکایی با مطالعه اسکن مغزی بیش از 32000 نفر به این نتیجه رسیدند که سیگار کشیدن روزانه باعث کاهش حجم مغز افراد می شود.

نتایج این مطالعه که در مجله Biological Psychiatry: Global Open Science منتشر شده است، نشان می دهد که سیگار، یک عامل خطر قابل پیشگیری، با کوچک شدن مغز مرتبط است و خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد.

دانشمندان قبلاً می دانستند که بین سیگار کشیدن و حجم کمتر مغز ارتباطی وجود دارد، اما نمی دانستند کدام یک بر دیگری تأثیر می گذارد.

مطالعات در این مطالعه برای پی بردن به این رابطه، سیگار کشیدن، دده‌های ژنتیکی و اسکن مغزی را تجزیه و تحلیل می‌کنند و به این نتیجه می‌رسند که استعداد ژنتیکی فرد منجر به گرایش آن‌ها به کشیدن سیگار می‌شود و سیگار کشیدن باعث کاهش می‌شود. حجم مغز که کار می کند.

ما قبلا می دانستیم که سیگار برای سلامت قلب و ریه مضر است، اما این اولین بار است که دانشمندان متوجه اثرات منفی آن بر مغز می شوند.

در این مطالعه، محققان دریافتند که مغز افرادی که سال ها پیش سیگار را ترک کرده اند، کوچکتر از مغز افرادی است که هرگز سیگار نکشیده اند.

با نتایج این تحقیق، ترک سیگار برای افراد سیگاری اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

این داده ها نشان می دهد که ترک سیگار مغز را به اندازه اصلی خود باز نمی گرداند، اما ترک سیگار ممکن است از آسیب بیشتر به مغز جلوگیری کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا