اخبار روز سینما جهان

«سینما بی پول» و «رد پا» راهی ایتالیا شدند

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، فیلم‌های کوتاه «سینما بدون پول» به کارگردانی علی عارف نسب و تهیه‌کنندگی حوزه هنری سمنان و «پا سرخ» به کارگردانی مصطفی عالمی محصول باشگاه فیلم رویش، محصول مرکز فیلم جوان سوره در بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «تریسته» (جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تریست (ShorTS IFF)) ایتالیا پذیرفته شد.

این جشنواره امسال پذیرای 117 اثر از 50 کشور از سراسر جهان است که در شش بخش به رقابت می پردازند. فیلم های کوتاه «سینما به پولی» و «رد پا» به همراه 21 فیلم کوتاه دیگر در بخش ShorTS Express حضور دارند.

هدف جشنواره تریست ترویج سینمای جوان در سطح جهانی با برنامه ای غنی و متنوع از محتوای فیلم است. این جشنواره همچنین در تلاش است تا استعدادهای جوان و تیم حرفه ای را از طریق فعالیت های فرهنگی مانند کارگاه ها، دوره های آموزشی و رویدادهای ویژه به هم پیوند دهد.

در هر دوره از جشنواره، هدف این است که فیلم‌های کوتاه متعلق به سینمای مستقل را به مخاطبان گسترده به‌ویژه جوانان ارائه کنیم.

بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تریست امسال از 28 ژوئن تا 6 جولای 2024 مطابق با 8 تا 16 جولای در شهر تریست ایتالیا برگزار می شود.

پخش بین المللی این فیلم های کوتاه بر عهده مرکز بین المللی سوره است.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا