اخبار روز سینما جهان

سینمایی‌ها برای غزه ۳۱۶ هزار دلار کمک جمع کردند

گزارش کردن بازتاب آنلاین، آنی لنوکس، خواکین فینیکس، برایان کاکس، جاناتان گلیزر، گیلرمو دل تورو و تیلدا سوینتون از جمله افراد مشهوری بودند که با همکاری و اهدای یادگاری به این حراجی، کمک های پزشکی برای فلسطینیان جمع آوری کردند.

«سینما برای غزه» که توسط گروه کوچکی از فیلم‌سازان زن و روزنامه‌نگاران سینما راه‌اندازی شد، با موفقیت بیش از 316000 دلار برای حمایت از کمک‌های پزشکی به جمعیت غیرنظامی غزه جمع‌آوری کرد.

مهر نوشت: افراد مشهور از جمله تیلدا سوینتون، آنی لنوکس، خواکین فینیکس، اسپایک لی و گیرمو دل تورو از حراج حمایت کردند و در نهایت 316778 دلار (254297 پوند) برای کمک های پزشکی برای فلسطینیان (MAP) جمع آوری کردند. تبدیل شد. این موسسه خیریه مستقر در بریتانیا همه چیز را از آب استریل گرفته تا داروهای سرطان در اختیار مردم نوار غزه قرار می دهد.

در این حراج، چهره های مشهور اقلام شخصی خود را اهدا کردند که از پوسترهای فیلم امضا شده تا چت های شخصی زوم را شامل می شد.

جاناتان گلیزر، خالق «منطقه مورد علاقه» که در سخنرانی خود در مراسم اسکار 2024 از غزه حمایت کرد و رژیم اسرائیل را به دزدی هولوکاست متهم کرد، 7 پوستر این فیلم را با امضای خود به حراج گذاشت و آهنگساز میکا لوی و جیمز ویلسون. تهیه کننده این فیلم چند پوستر فیلم را نیز اهدا کرد. سخنان گلیزر مورد ستایش کسانی قرار گرفت که خواهان آتش بس در بحبوحه جنگ ادامه دار رژیم صهیونیستی و حماس هستند و با انتقاد شدید برخی از شخصیت های حامی صهیونیست ها در هالیوود مواجه شد.

حراج آنلاین از 2 آوریل آغاز شد و درست بعد از نیمه شب جمعه 12 آوریل به وقت انگلستان به پایان رسید. رقم نهایی حراج ممکن است کمی بیشتر از رقم ثبت شده پس از بسته شدن رسمی باشد.

هانا فلینت، روزنامه‌نگار و منتقد فیلم مستقر در لندن، که به همراه دوستانش هانا فار، جولیا جکمن، لیلا لطیف و سوفی مونک کافمن، سینما برای غزه را تأسیس کردند، می‌گوید: «ما فکر می‌کردیم که می‌توانیم 25000 دلار جمع‌آوری کنیم. وی افزود: ما گروه بسیار متنوعی از زنان هستیم، از زنان رنگین پوست گرفته تا زنان یهودی، مسلمان، مسیحی و غیر مذهبی همه دور هم جمع شده اند.

وی گفت: ما واقعا معتقدیم که سینما می تواند ابزار قدرتمندی برای بحران انسانی که در غزه در جریان است باشد. ابزاری سیاسی برای صحبت در مورد جهان، تأمل در مسائل و رویارویی با آنچه در حال وقوع است.

آنچه به عنوان یک تلاش بریتانیایی آغاز شد – اولین دسته از اهداکنندگان مشهور همه بریتانیایی بودند، از کارگردانان کن لوچ، مایک لی، آصف کاپادیا و جوآنا هاگ تا بازیگران برایان کاکس، هریس دیکنسون و آلیسون الیور – به سرعت جهانی شد. رامی یوسف بلیت برنامه زنده خود و همچنین بعد از مهمانی و دیدار و احوالپرسی با کمدین و بازیگر فیلم «بچارگان» را اهدا کرد. واکین فینیکس، بازیگر یهودی برنده اسکار، پوستر جوکر امضا شده، دل تورو با 6 کتاب امضا شده، و اسپایک لی با امضا و قاب پوستر مالکوم ایکس ارائه کرد.

فر می گوید: تنوع اهداکنندگان غیرقابل باور بود. از بازیگران فیلم های مارول گرفته تا جدیدترین فیلمسازان بریتانیایی، همه وارد صحنه شدند. لحظاتی بود که باور نمی‌کردم این اتفاقات می‌افتد، مانند زمانی که سوزان ساراندون وارد حراج شد و یک تی‌شرت با امضای Rocky Horror و همچنین یک چت رو در رو زوم را به حراج گذاشت.

زهرا یاسین، مدیر رویدادهای اجتماعی برای کمک به فلسطینیان، گفت که انتظار حضور این همه افراد مشهور را نداشتم. وی گفت که تمام پول جمع آوری شده مستقیماً به MAP برای کمک های اضطراری در غزه اهدا می شود. این سازمان تنها سازمان غیردولتی است که در حال حاضر در شمال غزه در شرایط سخت و خطرناک فعالیت می کند.

سینما برای غزه به تلاش های خود برای جمع آوری کمک های مالی ادامه خواهد داد. آن‌ها قصد دارند تی‌شرت‌های سینما برای غزه را که توسط هنری جیمز گرت طراحی شده است، بفروشند، و همچنین قرعه‌کشی این آخر هفته برای اقلام اهدایی افراد مشهور که در حراج اصلی گنجانده نشده‌اند، برگزار خواهند کرد. هر کسی که 10 پوند (یا بیشتر) به MAP کمک کند، شانس برنده شدن جایزه ای را خواهد داشت که شامل: پوسترهای ویژه «تو هرگز واقعا اینجا نبودی» با امضای کارگردان بریتانیایی لین رمزی، فینیکس و جیم ویلسون. پوستر “چهار شیر” به چاپ محدود توسط کیوان نواک و یک جلسه زوم حضوری با رمزی.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا