سینماها در نوروز چقدر فروختند؟







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، اکران نوروزی در هزار و 403 سینما با نمایشی فراتر از هر انتظاری، یک میلیون و 335 هزار نفر را به سینماها کشاند و 86 میلیارد و 673 میلیون تومان فروخت.

ایرنا نوشت: البته اگر از اول این تظاهرات را بخواهیم فروردین تا پایان تعطیلات به 884 هزار بیننده و بیش از 61 میلیارد تومان درآمد گیشه خواهیم رسید. این آمار نسبت به اکران نوروزی سال گذشته 12 درصد افزایش بیننده و 118 درصد افزایش درآمد باکس آفیس را نشان می دهد.

اجرای نوروزی امسال در شرایطی به این افزایش چشمگیر دست یافته است که با توجه به شب های قدر کمتر از 10 روز اجرای عمومی برگزار شد در حالی که اجرای سال گذشته در 13 روز مفید و کامل برگزار شد. سه روز اول نوروز سال گذشته نیز روزهای عادی بود، اما کل نوروز امسال مصادف با ماه مبارک رمضان بود که البته بینندگان کمتری را جذب کرد و در نتیجه آمار نوروز امسال پیام های خوبی را به سینمادوستان منتقل کرد.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که تمرکز اصلی بر روی اکران «فطر» بود و شاید کمتر مخاطبی تصور می کرد که اکران نوروزی امسال بتواند به چنین آماری دست پیدا کند.

از فروش چشمگیر خون تمساح تا شکست های عجیب فروش در آسمان غرب

کروکودیل خونین که مجموع فروشش از مرز یک میلیون نفر گذشت و توانست بیش از 66 میلیارد تومان فروش کند، در سیزدهمین روز از سال نو 637 هزار بیننده داشت و 44.4 میلیارد تومان فروخت.

بیبدان با اینکه 156 هزار بیننده داشت و 10 میلیارد و 700 میلیون تومان فروخت اما تا سال جدید 128 هزار بیننده با 9 میلیارد و 200 میلیون تومان داشت.

آپاراتچی نیز در مجموع 43 هزار بیننده داشته و درآمد گیشه آن نیز 2 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است. 35 هزار بیننده با 2 میلیارد و 300 میلیون تومان درآمد مربوط به فروش امسال این فیلم است.

پرویزخان با 39 هزار بیننده 2 میلیارد و 700 میلیون تومان فروش داشت که 23 هزار بیننده در سال جدید به یک میلیارد و 710 میلیون تومان رسید.

نوروز 30 هزار بیننده داشت و یک میلیارد و 900 میلیون تومان فروخت. از این تعداد 24 هزار تماشاگر در اکران امسال حضور داشتند که 1.6 میلیارد تومان درآمد داشت.

فیلم نوروزی

ایلیا سرچ قهرمان با 28500 بیننده 1 میلیارد و 600 میلیون تومان فروخت. 22 هزار بیننده و یک میلیارد و 300 میلیون تومان اکران امسال این فیلم را رقم می زند.

آسمان غرب نیز در مجموع 17200 بیننده داشت و 970 میلیون تومان فروخت.

روشن و مصافری از گنوره دو فیلم اکران سال گذشته بودند که در نوروز امسال به نمایش درآمدند. روشن 1500 بیننده داشت و 111 میلیون تومان فروخت. مسافری از گانورا نیز فروش 41 میلیون تومانی را از 2000 تماشاگر به ثبت رساند.

سیگنال های خوبی برای سینمای ایران ارسال می شود

این هماهنگی دستاورد خوبی برای سینماهای امسال است تا موفق ترین اکران نوروزی کشور را پس از کرونا رقم بزنند. این آمار باعث امیدواری بیشتر برای نمایش امسال شده است. پس از ماه مبارک رمضان، روند اکران فیلم ها شاهد رونق چشمگیری خواهد بود. همچنین اکران دهه سوم فطر فروردین ماه به گونه ای آغاز می شود که تلاقی این دو روند، موج تصاعدی خوبی را در بیننده و گیشه کشور به همراه خواهد داشت.

884 هزار بیننده با گیشه بیش از 61 میلیارد تومان تضمین کردند که اکران نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد رشد مخاطب و 118 درصد رشد گیشه را ثبت کرد. این موج بزرگ به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد تا خرداد ماه تعطیل است و پس از این زمان احتمالا سینماها با اکران چند فیلم دیگر وارد دوره طلایی تابستان خواهند شد. بنابراین همه چیز برای بهار خوبی برای سینماهای کشور مهیا شده است که تغییرات آماری بهتری نسبت به بهار سال گذشته به همراه خواهد داشت.

فصل بهار سه تاریخ مهم فیلم دارد: اکران نوروزی، اکران فطر و اکران نیمه دوم خرداد. اینینگ های اول با قدرت خوبی گذشت و آمار فراتر از حد انتظار بود. اوج این حرکت سینوسی، اکران عید فطر است که شایعه قرار گرفتن دو تا سه فیلم قدرتمند و پرمخاطب در فهرست آثار این دوره مهم است. برای نمایش نیمه دوم خرداد علاوه بر این باید برنامه ریزی خوبی انجام شود تا فیلم ها دچار سوختگی نشوند و آثار پرمخاطب تا نیمه به سینما بیایند. خرداد قبل از شروع ماه محرم به نفع سینما خواهد بود.

همچنین سینماها تعطیلات ویژه خود را به پایان رسانده اند و تا نیمه خرداد پذیرای تماشاگران هستند و این خبر می تواند سیگنال های مثبتی را به سینماها ارسال کند.

Kaaz در حال شکستن رکوردهای پشت سر هم در فصل بهار است و باکس آفیس 2000 کروری امسال را با موج عظیم بهاری آغاز می کند. این رویداد چشمگیر با اضافه شدن سینما به سبد خانوارهای ایرانی بیش از هر زمان دیگری قابل دسترسی است.

امسال خبرهای خوبی برای سینمای ایران داریم.




اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *