اخبار روز

افزایش دوباره قیمت سیمان!/ جدول قیمت

به گزارش پی ام آپ، حمید فرمانی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، درباره آخرین تحولات بازار سیمان اظهار داشت که عرضه سیمان در حال حاضر به نیاز بازار تطبیق می‌یابد و برای حفظ این عرضه، جلسه‌ای با حضور اعضای انجمن صنفی کارفرمایان صنعتی سیمان و مسوولان وزارت نیرو در تاریخ ۱۴ تیر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. این جلسه به منظور تأمین تولید حداکثری سیمان در فصل گرم است.

وی، با انتقاد از عدم مداخله دولت در بازار خرده فروشی سیمان، اظهار داشت که هرچند تمامی ابزارهای نظارتی دولت بر کارخانه‌های سیمان تمرکز شده است، اما وجود واسطه‌گران و دلالان بین محصول خریداری شده از بورس کالا و مصرف‌کننده نهایی می‌تواند بازهم منجر به عدم تعادل در بازار گردد، حتی اگر بیشترین تولید را داشته باشیم

وی ادامه داد: نهادهای متولی بازار از جمله وزارت حراست ابزار ساماندهی واسطه ها در بازار سیمان را ندارند و این موضوع می تواند تلاش سایر نهادها از جمله حوزه برق را تحت تاثیر قرار دهد و بی اثر کند. و کارخانه های سیمان برای ساماندهی بازار.

فرمانی تاکید کرد: همانطور که تولید کارخانه سیمان اهمیت دارد، نظارت بر محصولی که به دست مصرف کننده نهایی می رسد نیز مهم است.

وی ادامه داد: قیمت سیمان به دلایل مختلف از جمله تقاضا در بخش های مختلف و همچنین هزینه های حمل و نقل در نقاط مختلف کشور بسیار متغیر است و این عاملی است که بر شاخص متوسط ​​قیمت ها غلبه می کند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان درباره قیمت سیمان در اوایل فصل گرم، اظهار داشت: “۲۲ کارخانه سیمان کالای خود را با قیمت پایه تعیین شده بورس کالا عرضه کردند و این نشان می‌دهد که در این بخش از بازار هیچ افزایش قیمتی رخ نداده است.”
فرمانی همچنین توضیح داد: “تقاضا در بازار سیمان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است به دلیل تسریع در پروژه‌های عمرانی و رشد ساخت و ساز. در حال حاضر، با تأمین نیازها تطابقی با عرضه، بازار به خوبی تأمین شده است.”

برند قیمت درب کارخانه (تومان)
تهران تیپ ۲ (پاکت) ۷۷۷۰۰
جاجرود ۲ (پاکت) ۷۵۹۰۰
پوزولان تهران (پاکت) ۶۷۵۰۰
ساوه ۲ (پاکت) ۷۳۰۰۰
پوزولان ساوه (پاکت) ۵۳۵۰۰
آبیک ۲ (پاکت) ۷۶۷۰۰
فیروزکوه ۲ (پاکت) ۶۶۰۰۰
مرکب فیروزکوه (پاکت) ۶۲۵۰۰
مرکب فراز (پاکت) ۶۱۵۰۰
شاهرود ۲ (پاکت) ۵۹۹۰۰
مرکب نکا (پاکت) ۵۹۹۰۰
سبزوار ۲ (پاکت) ۵۰۰۰۰
تیپ ۵ تهران (پاکت) ۷۳۰۰۰
فله تهران ۲ هرتن ۱۲۶۰۰۰۰
فله جاجرود ۲ هرتن ۱۳۵۰۰۰۰
فله شاهرود ۲ ۹۷۰۰۰۰
فله ساوه ۲ ۱۲۵۰۰۰۰
ساوه تیپ ۱ ۱۱۸۰۰۰۰

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا