اخبار روز

احتمال سیل در مازندران در روزهای آینده!

 

هواشناسی مازندران در خصوص ورود سامانه جدید بارشی به این استان با صدور هشدار زرد نسبت به کاهش دما و تخلیه روان‌آب ها در مناطق مختلف هشدار داد.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه روز یکشنبه اداره کل هواشناسی مازندران اعلام کرد که هوای مازندران از عصر فردا دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه به دلیل نفوذ امواج به سطح میانی جو ناپایدار است.

هواشناسی مازندران منطقه اثر این سامانه جدید بارشی را در روز دوشنبه ارتفاعات مناطق غربی شامل بلده، دلیر، رینه، سیاه بیشه، کجور، کلاردشت، رامسر و تنکابن و در روز سه شنبه نیز ارتفاعات مناطق مرکزی و شرقی شامل آلاشت، بیشه بنه هزار جریب، سوادکوه، سوادکوه شمالی، کیاسر، نکا، بهشهر و گلوگاه اعلام کرد.

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه نسبت به جاری شدن آب، کاهش دید، ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده ها در این مدت هشدار داد.

در این اطلاعیه ضمن تاکید بر تمایل دستگاه‌های اجرایی برای مقاوم‌سازی سازه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی کم‌مقاوم و پاکسازی مجرای آب‌های سطحی به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه، از شهروندان نیز خواستار احتیاط در جاده‌ها و ماندن در خط جانبی جاده‌ها می‌شود. . از رودخانه ها و کانال ها دوری کنید.

هواشناسی مازندران در اخطار زرد خود ضمن توصیه به کوهنوردان برای پرهیز از صعود به ارتفاعات به دامداران نیز هشدار داد که در این مدت اجازه چریدن دام در رودخانه ها را ندهند.

پیش بینی هواشناسی مازندران بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی انجام شده است. روزهای یکشنبه و دوشنبه صاف تا نیمه ابری به ویژه در ارتفاعات با افزایش دما و از عصر دوشنبه در نیمه غربی به ویژه در ارتفاعات ابری همراه با بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود. انجام داده است.

آسمان مازندران در روز سه شنبه نیمه ابری تا ابری با افت نسبی دما گاهی با بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود و در روز چهارشنبه در غرب استان نیمه ابری تا ابری همراه با بارندگی بتدریج پیش بینی می شود. کاهش ابر از سمت، در مناطق مرکزی و شرقی استان صاف است. نیمه ابری خواهد بود.

وضعیت هوای مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه صاف تا نیمه ابری و گاهی افزایش ابر و از عصر پنجشنبه تا صبح جمعه در نیمه غربی استان رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

داده های به دست آمده از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که قراخیل قائم شهر با دمای 24.8 و راین لاریجان با دمای 15.4 درجه بالای صفر گرم ترین و خنک ترین استان مازندران در 24 ساعت گذشته بوده اند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران با 2 درجه افزایش نسبت به روز گذشته روز دوشنبه به 27 درجه بالای صفر می رسد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا