اخبار خودرو

سیستم جدید جنرال موتورز در صورت عصبانیت راننده کنترل خودرو را از دست او خارج می کند!

سیستم جدید جنرال موتورز در صورت عصبانیت راننده کنترل خودرو را از دست او خارج می کند!

جنرال موتورز اخیرا پتنت جالبی را ثبت کرده است. در این اختراع که دارای سند 10 صفحه ای است، وضعیت سلامت روان سرنشینان ارزیابی شده و در صورت نیاز یک سری اقدامات پیشگیرانه توسط خودرو انجام می شود. این شرکت آمریکایی معتقد است اگر روزی از این اختراع استفاده شود، از موقعیت های ناخواسته پشت فرمان جلوگیری می شود.

بر اساس آخرین گزارش خودرو، جنرال موتورز در هیچ یک از 10 صفحه موجود اشاره ای به خشونت یا درگیری در جاده ها نکرده و به بیان شرایط نامطلوب بسنده کرده است. اما واضح است که عباراتی مانند سلامت روان و شرایط نامناسب رانندگی چه معنایی می تواند داشته باشد!

اختراع جدید این شرکت در اصل یک سیستم پیشرفته است. این سیستم با کمک سنسورهای مختلف به طور مداوم وضعیت تمامی مسافران را بررسی می کند. علاوه بر این سبک رانندگی و رفتارهایی مانند ترمز ناگهانی، فاصله خودرو با خودروی جلویی و میزان استفاده از بوق کنترل می شود. یک میکروفون مخصوص نیز مکالمات و کلمات رد و بدل شده در داخل کابین را کنترل می کند!

احتمالاً از خود می پرسید که اگر وضعیت روانی راننده تشخیص داده شود چه اتفاقی می افتد. بر اساس اطلاعات موجود در پتنت جنرال موتورز، سیستم نوآورانه این شرکت در ابتدا یک هشدار ساده به راننده می دهد و او را به انجام تمرینات آرامش بخش مانند تنفس عمیق دعوت می کند. اگر این پیشنهاد جواب داد نبود، زمان پیشنهاد بعدی است که توصیه می شود با شخص دیگری تماس بگیرید. اگر راننده حوصله انجام این کار را نداشته باشد، ماشین به طور خودکار مرکز مشاوره شماره یک را شماره گیری می کند و راننده عصبانی را به مشاور متصل می کند تا او بتواند وضعیت را خنثی کند.

اگر هیچ یک از این اقدامات موثر واقع نشد، سیستم های پیشرفته کمک راننده وارد مدار شده و کنترل خودرو را در دست خواهند گرفت. در این مرحله راننده دیگر نقشی در کنترل خودرو ندارد و تصمیمات او بی اثر می شود.

مانند سایر اختراعات و ایده های جدید، مشخص نیست که آیا سیستم جنجالی جنرال موتورز هرگز به مدل های تولیدی راه پیدا خواهد کرد یا خیر. انتقال هشدارها و برقراری تماس های تلفنی مراحل آسانی هستند که باید دنبال شوند. اما خارج شدن کنترل خودرو از دست راننده با چالش های دیگری همراه است.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا