اخبار روز

سکه 50 هزار تومان افزایش یافت


به گزارش مانیبان، نادر بذرافشان درباره وضعیت بازار داخلی سکه و طلا در هفته گذشته گفت: در هفته گذشته روند کلی بازار آرام و به دور از نوسانات خاص بود. هر چند چند روزی شاهد افزایش نوسانات و روزهای دیگر کاهشی بودیم، اما در مجموع در هفته گذشته بازار آرام و به دور از التهاب بود. اما همچنان رکود و کاهش تقاضا در بازار وجود دارد. به گونه ای که این رکود، فعالیت اقتصادی صنعت طلا و جواهر را در معرض خطر جدی قرار داده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: با وجود آرامش در بازار، بازارهای جهانی آرام است نبود و شاهد نوسانات قابل توجهی در بازار جهانی طلا بودیم. در طول هفته از 8 تا 15 دلار نوسان داشت اما در پایان هفته با نوسان محسوس قیمت هر اونس طلا نسبت به ابتدای هفته 31 دلار افزایش یافت. در حال حاضر آخرین قیمت ثبت شده هر اونس طلا در بازار جهانی 2363 دلار است.

سکه 50 هزار تومانی بالا رفت اما 350 هزار تومان از حبابش خارج شد.

وی در خصوص آخرین قیمت معاملات سکه و طلا در بازار و تغییرات قیمت آنها نسبت به ابتدای هفته اظهار داشت: هر قطعه سکه جدید طراحی شده نسبت به ابتدای هفته 50 هزار تومان افزایش قیمت داشته است. آخرین معاملات دیروز (پنجشنبه) به 40 میلیون تومان رسید. سکه طرح قدیم 100 هزار تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت را تجربه کرد و به 36 میلیون و 700 هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه در هفته گذشته هر کدام 150 هزار تومان کاهش را تجربه کردند و در پایان هفته قیمت ها به ترتیب 22 میلیون و 650 هزار تومان (نیم سکه) و 14 میلیون و 600 هزار تومان (ربع سکه) تعیین شد. . سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز بدون تغییر شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

بذرافشان از کاهش حباب ارز با وجود افزایش جزئی در هفته جاری خبر داد و گفت: اگرچه ارز نسبت به ابتدای هفته افزایش قیمتی جزئی داشت اما حباب آن نسبت به ابتدای هفته 350 هزار تومان کاهش یافته است. در حال حاضر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا