اخبار روز

سپر محافظ ما در برابر حملات سایبری مانند پنیر سوئیسی است!

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، بازتاب آنلاین در بخشی از گفتگو با فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به چالش های اصلی فعالان این حوزه و مطالبات آنان از وزیر آینده پرداخت؛ در محور این گفتگوها، بازتاب آنلاین با علیرضا مسلمی، مدیرعامل دمسان رایانه و عضو اتحادیه رایانه تهران گفت‌وگو کرد تا مسئولان را در جریان چالش‌های کلیدی امنیت داده‌ها در کشور و خواسته‌های آنها از وزیر آینده ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دهد. مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید:

چرا اطلاعات از سازمان های دولتی به بیرون درز می کند؟

علیرضا مسلمی در پاسخ به این سوال که در حوزه مشاوره چه اقداماتی انجام داده اید، گفت: همانطور که می دانید. یکی یکی از وظایف ما مشاوره به سازمان ها و شرکت ها در حوزه امنیت است. بسیاری از سازمان های دولتی با مشکلات بودجه دست و پنجه نرم می کنند و علاوه بر آن نیروی متخصصی برای اجرای آن ندارند و دانش کمی از این کار دارند. همه این عوامل دست به دست هم داده و در نهایت به زیان این سازمان ها می انجامد.»

وی ادامه داد: در حال حاضر بسترهای جمع آوری اطلاعات در کشور به وجود آمده است که امنیت بالایی را می طلبد. به عنوان مثال، سیستم مالیات دهندگان که حاوی اطلاعات زیادی از تمام شرکت های سراسر کشور است.

متن کامل این مصاحبه را اینجا بخوانید.

2272272

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا